Update 3 van jullie Forumbeheerder(ons forum in een nieuw jasje)

Reputatiekracht,

Ik zie dat hier een aantal mensen zich afvragen wat nu die reputatiekracht is en wat dat groene blokje ernaast betekent. Zelf heb ik het ook even uit moeten zoeken en denk het nu ongeveer te weten.
Bij je naam zie je dus je reputatiekracht staan zoals bij mij “reputatiekracht 8”. Dit komt voort uit het aantal posts en de tijd dat je lid bent van Wereldwijzer, er kunnen ook andere factoren mee spelen zoals de tijd die tussen de posts zit.

Wat kan ik met de reputatiekracht doen?
Naast het cijfer van de reputatiekracht zie je een groen blokje, 1 groen blokje is 100 reputatiepunten. Deze punten krijg je door je mede forumleden. Als ik bijvoorbeeld Riemer punten wil geven dan klik ik bij een onderwerp of reactie van hem op de weegschaal (naast het groene lichtje) en stem vervolgens op “mee eens” of “niet mee eens”. Als ik op mee eens stem krijgt deze persoon vervolgens 8 punten, omdat mijn reputatiekracht 8 is. Op niet mee eens wordt het dus 8 minder. Ook kan je nog een opmerking erbij plaatsen. Je totaal aantal punten kan je zien bij je ww account, ook zie je hier WIE er op je heeft gestemd (dus anoniem blijven kan niet…).
Zover ik kan zien heeft iedereen zowieso 1 groen blokje. En begint iedereen met 10 reputatie punten. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is. Als 'het blijkt dat er het een en ander aan mijn uitleg niet klopt laat ik het jullie snel weten.
Veel Plezier !! en vergeet niet te stemmen (op dit bericht…:slight_smile: ).

Xander

ik zat toevallig net al te zoeken naar dit onderwerp!!
ik schrok de eerste keer dat ik de nieuwe opzet zag wel even want ik moest echt ff kijken of ik wel op de goede site zat! hihi
maar ik vind t echt veel beter zo! mijn complimenten aan iedereen hoor!!
groeten myrna