Beste allemaal,
Inmiddels hebben we een mooie offerte liggen voor onze eerste vakantie naar Australië. We starten met een 4 dagen Sidney, vliegen dan naar Uluru voor 4 dagen, dan door naar Cairns en met de auto in ongeveer 2 weken naar Brisbane. Vanuit Brisbane vliegen we dan weer terug naar Nederland.
Nu twijfelen we of we niet beter met de auto naar Cairns zullen rijden en Uluru skippen? Of is dit echt zonde om te doen? :nadenken:
We willen natuurlijk veel zien, maar beseffen ook dat we ons moeten beperken om niet alleen maar in de auto te hoeven zitten.:vak02:
In een eerder topic vertelde ik al, dat we erg van natuur houden, Kangoeroes spotten op ons verlanglijsten staat en wel graag een beetje lekker weer willen hebben.
Bovendien zou het fijn zijn als we ook iets mee krijgen van de oorspronkelijke cultuur van de Aboriginals.
Iemand advies?
Dank je wel alvast,
Lea
Ai, altijd een lastige. Ik vond Uluru beslist indrukwekkend, maar ook echt niet het mooiste wat ik heb gezien. Ook vond ik het wel heel erg toeristisch. Nu ik het heb gezien, zou ik niet snel die trip weer maken en raad vaak ook mensen af om die hele reis daarnaartoe te maken, maar ja, dat is wel makkelijker zeggen als je het al hebt gezien, natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me volgens mij inderdaad meer zou concentreren op iets meer tijd aan de oostkust dan op-en-neer naar uluru, maar vraag ook zeker anderen om hun mening.
Hoeveel dagen heb je dan extra? Had je vier volle dagen uluru plus nog reisdagen of komen er nu bij die twee weken vier dagen bij?
Voor het stuk sydney-cairns wordt over het algemeen een week of vier uitgetrokken.
Om iets van de aboriginalcultuur (rotstekeningen) mee te krijgen, zou je naar carnarvon np kunnen gaan. Verder heb je aan de oostkust niet heel erg veel. Rondom uluru zijn inderdaad wel redelijk wat rotstekeningen.
In welke periode ga je? Hou je rekening met het regenseizoen (grofweg dec-april)