...6 weken door Australië per auto met tent...

We zijn van plan om 6 weken te reizen door Australië:

We vliegen aan op Darwin, willen daar per auto en tent rijden naar Alice Springs en daar Uluru Rock bekijken. Vanuit Alice Springs willen we per vliegtuig naar Cairns. Vanuit Cairns willen we per auto en met tent rijden naar Sydney. Dit allemaal voor 6 weken. Is dit te doen? Wij denken van wel. Zijn er genoeg campings, dat zal ook wel denken wij. Reisperiode oktober 2015.

Iemand suggesties…

Met vriendelijke groet,

Hellen en Wilbert

Meer dan genoeg campings. Daar hoef je je eigen niet druk over te maken. En ik vind de tijd die je er voor hebt ook lekker ruim!!! Dus geniet ze volgend jaar!!

2 likes

Het bezoeken van Uluru Rock en Kings Canyon en de Olga’s is dat ook mogelijk zonder een reisgids/organisatie…?!?

[quote="“Helma_en_Wippert, post:3, topic:146847"”]

Het bezoeken van Uluru Rock en Kings Canyon en de Olga’s is dat ook mogelijk zonder een reisgids/organisatie…?!?

[/quote]

Ik zou zeggen, dat kun je het best zelf doen. Dan kun je de Olga’s de aandacht geven die ze verdienen (meer dan Ayers Rock naar mijn mening) en ook voor Kings Canyon voldoende tijd uittrekken voor een prachtige wandeling zonder dat je een tempo opgelegd krijgt. Zelf doen is echt geen enkel probleem! Hebben jullie of schaffen jullie Camps Australia Wide nog aan? En met onze ervaring zou ik het best aandurven om ergens tussen Alice Springs en Uluru, en op legio andere plekken trouwens, een landweggetje naar nowhere in te rijden, je tent achter een bosschage te zetten en daar te overnachten. Als je uit zich staat van de weg waar je vanaf komt, zul je zien dat je niemand ziet. Wellicht alleen een dingo in de verte. En dan in dat echt aardedonker de sterrenhemel…

1 like

…deze hele route kan toch gewoon per ‘gewone’ auto? We hebben op deze route(s) toch geen 4WD nodig…?!?

Nee hoor, voor wat jullie doen is geen 4wd nodig. Je kunt tussen Cairns en Sydney wel een excursie boeken op Fraser Island. We zijn overal geweest waar jullie heen gaan zonder 4wd.

1 like

Wat ik nog vergat te zeggen, hebben jullie al wel een dagplanning gemaakt? Probeer dat eens, jullie tijd is niet echt lang, En probeer de binnenlandse vlucht ook vroeg te boeken, dat kan flink schelen in de kosten.

1 like