Alice Springs, Uluru, Kings Canyon

Wij vertrekken binnenkort voor een 5 weekse reis naar Australie met 2 kinderen (0 en 2 jaar). We huren voor 4 weken een camper en gaan daarmee van Sydney naar Adelaide reizen.
Na deze 4 weken doen we een kort tripje naar Alice Springs.
We komen hier op zaterdag rond 12 uur 's middags aan en vertrekken op dinsdag om 10 uur om dan door te vliegen naar Perth.

We willen graag naar Uluru en naar Kings Canyon. Is dit te doen in deze korte tijd, en hoe zouden jullie reizen? Camper of een auto huren en in appartement ofzo logeren?
Wat raden jullie aan? Graag advies.

Groetjes Else

Hallo!
Wij hebben dit precies hetzelfde aangepakt. Wij kwamen op maandagmiddag in Alice Springs aan en zijn er op vrijdagmiddag weer vertrokken. In die 3 tussenliggende dagen hebben we Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon gezien. Er zelf op uitgaan zou ik echter niet doen. Wij zijn met een tour mee geweest (wij zijn met The Rock Tour gegaan, maar dat is denk ik niet zo leuk voor kinderen) en je gaat dan onder leiding van een heel leuke gids het gebied ontdekken. Het is een heel bijzonder gebied (en héél groen op dit moment, wij zijn net terug) en dus wel leuk om er iets meer over te horen. Ook is overnachtingsruimte in the Red Centre beperkt (zeker in Yulara NP) en zijn de afstanden die je moet afleggen enorm, zonder dat je iets tegenkomt. Vanaf Alice Springs is het namelijk nog zeker 600 km naar Uluru, iets wat veel mensen niet weten. Is misschien ook iets wat je niet moet willen? Je zou eens kunnen Googlen op ‘Tour Red Centre with children’, want er zijn tientallen organisaties die tours aanbieden, dus er zit volgens mij altijd wel iets bij wat je leuk vindt.
Veel plezier, het is écht prachtig!

Ik heb geen ervaring met tours (doen alles met de auto) maar in jouw geval zou ik zeker een tour boeken. De tijd die je hebt is wel erg kort. Ik neem niet aan dat je meteen na aankomst in Alice al weg kan met een tour maar dat zou je moeten nakijken. Net als Loves zegt, de afstanden zijn groot dus je brengt een aanzienlijk deel van je tijd in de bus door. Ik weet niet of het mogelijk is in dit korte tijdsbestek zowel Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon te bezoeken.
Yeehaw