We zijn een gezin met 3 kinderen 5, 7 en 9. We gaan 4 maanden reizen, naar Thailand, Laos en Cambodja en vervolgens 6 weken Australie. We willen nu de vluchten vastleggen,via Aussietours. Zij stellen onder andere 6 dagen Outback Alice Spring voor:
We gaan van Sidney naar Alice Spring en dan naar Brisbane met het vliegtuig.
6 dagen Outback lijkt me erg lang! Wat denken jullie? Zij stellen voor:
1 dag Alice Spring
2 dagen Ayers Rock Resort
2 dagen Kings Canyon
1 dag Glen Helen
Is daar genoeg te doen? Zo, ja wat? Hoeveel dagen zouden jullie voorstellen en hoe zouden jullie de dagen verdelen?
6 dagen lijkt me echt niet te lang, hoor!
Hou er rekening mee dat je toch wel een eindje hoeft te rijden tussen Alice springs en Ayers Rock/Kings Canyon.
Wanneer gaan jullie? Afhankelijk van het seizoen kan het ook te warm zijn om op de middaguren te wandelen! Dus dan kan je enkel in de vroege ochtend een wandeling doen (zeker met kinderen) en eventueel in de late namiddag nog eentje. Dan is het zeker belangrijk om voldoende tijd in de regio te zijn.
6 dagen is zeker niet te lang. De afstanden zijn behoorlijk en afhankelijk van de route zijn de wegen (Mereenie loop) soms ook niet altijd even goed begaanbaar. Twee dagen Kings canyon en 2 dagen Ayers Rock heb je echt nodig.
Zeker als je wilt wandelen, hoewel met (kleine) kinderen is Kings canyon behoorlijk zwaar.
Bij Ayers rock zijn ook de Olga’s een absolute aanrader. Veel minder druk en werkelijk schitterend!
Glen Helen is prachtig en je kunt daar lekker zwemmen. Kortom: ik zou niet voor minder dan 6 dagen gaan.
Hallo!
Nee, 6 dagen is echt niet lang. Wist je dat Alice Springs nog zeker 550 km van Uluru vandaan ligt? Daar had ik geen idee van! Bovendien is zeker om en nabij Uluru zoveel moois te zien, natuurlijk Uluru, maar Kata Tjuta is misschien nog wel indrukwekkender. Echt prachtig! Het Dreamtimes Centre bij Uluru is ook een must see als je meer te weten wil komen over de Aboriginal cultuur en hoe belangrijk Yulara is voor hen. 6 dagen is dus echt niet te lang!! Het midden van Australië is iets wat tot nu toe de meeste indruk op me heeft gemaakt, dus geniet ervan!
Veel plezier.