Graag tips + advies eerste reis naar Australië (4 weken Sydney/Uluru/Darwin/Cairns->Brisbane)

Hallo,

Ik plan een éérste trip naar Australië in oktober en hoop dat jullie mij tips kunnen geven!

Ik had héél graag advies over onderstaand reisschema. Het is de bedoeling om natuur en strand te bezoeken maar er moet ook een vleugje cultuur in zitten (afwisseling eigenlijk). Zo veel mogelijk overnachten op campings om de kosten te drukken, afgewisseld met hotel. Wij reizen met ons tweetjes. De vlucht (aankomst in Sydney en vertrek vanuit Brisbane) ligt al vast, dus ook het aantal dagen.

dag 1 - vlucht
dag 2 - Sydney
dag 3 - Sydney > Blue Mountains
dag 4 - Blue Mountains > Sydney
dag 5 - Sydney > Uluru (binnenlandse vlucht & auto huren)
dag 6 - Uluru
dag 7 - Uluru > Kings Canyon NP
dag 8 - Kings Canyon NP > Alice Springs
dag 9 - Alice Springs (auto inleveren) > Darwin (binnenlandse vlucht)
dag 10 - Darwin (auto huren) > Kakadu NP
dag 11 - Kakadu NP > Katherine
dag 12 - Katherine (ofwel Nithmiluk NP)
dag 13 - Katerine > Litchfield
dag 14 - Litchfield > Darwin (auto inleveren) > Cairns (binnenlandse vlucht)
dag 15 - Palm Cove
dag 16 - Palm Cove -> dagtrip Great Barrier Reef
dag 17 - Palm Cove (auto huren) > Mission Beach
dag 18 - Mission Beach > Airlie Beach
dag 19 - Airlie Beach -> daguitstap Whitsundays
dag 20 - Airlie Beach > tussenstop
dag 21 - tussenstop > Rockhampton
dag 22 - Rockhampton > Hervey Bay
dag 23 - Hervey Bay > Fraser Island
dag 24 - Fraser Island > Hervey Bay
dag 25 - Hervey Bay > Glasshouse Mountains
dag 26 - Glasshouse Mountains > Brisbane (auto inleveren)
dag 27 - Brisbane > huis

Zelf heb ik het gevoel dat het schema nogal volgepropt zit, vooral het traject tussen Cairns en Brisbane (lange rijtijden). Is dit te doen, of toch maar best aanpassingen maken?

Ik weet niet of het klopt maar ik vind geen goede binnenlandse vluchten vanuit Alice Springs (of Ayers Rock) naar Cairns (enkel dure vluchten + vaak met één of twee tussenstops), daarom gaat de route ook via Darwin (hier vond ik wel rechtstreekse vluchten en goed van prijs) (ook omdat we omgeving Darwin willen zien natuurlijk!).
Wat is interessanter -> noorden van Cairns verkennen of omgeving Darwin? In ons schema misschien eerder noorden van Cairns in plaats van Darwin zodat we één binnenlandse vlucht uitsparen (tenminste als we een goede vlucht vinden vanuit Alice Springs naar Cairns , nu is vlucht ASP->CNS duurder dan twee vluchten ASP->DRW + DRW->CNS tezamen -> tips?)

Dag 20 en 21 is nog een rommeltje -> tussenstop tussen Airlie Beach en Rockhampton? Wat is hier een interessante optie - iemand een idee?
Hoe zit dit met kamperen? Is er áltijd plaats? Bij Uluru zijn de hotels / kampeerplaatsen beperkt?
Daguitstappen en bijv. uitstap naar Fraser Island zijn goedkoper ter plekke te boeken i.p.v. op voorhand?
Moet er iets op voorhand gereserveerd worden zodat we dit zeker niet missen of zeker een slaapplaats hebben?
Brisbane niet bezoeken?
Ervaringen met Australia Zoo of Lone Pine Koala Sanctuary in Brisbane? Welke is meest interessante na al een hele rondreis te hebben gemaakt?

Nog zoveel vragen … álle reacties zijn dus zeker welkom!