Uitschrijven gemeente en koophuis

Het WHP visum is binnen en deze zomer vertrekken we voor een jaar naar Canada, Kingston in Ontario.

Inmiddels heb ik al meerdere malen met diverse stadsdeelkantoren van de gemeente contact gezocht met de vraag: wel of niet uitschrijven in Nederland? En hoe gaat dat met een koophuis?
De eerste gaf aan dat ik hier zelf voor kon kiezen, de tweede zei dat ik verplicht moest uitschrijven en de derde ook maar dat ik verplicht een adres in het buitenland moest opgeven. Over de gang van zaken rondom het huis kon niemand antwoord geven.:paranoid:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De gok nemen en gewoon ingeschreven blijven staan…?
Groeten, Richard

Ik weet dat ik me niet uitschrijf bij de gemeente (woon bij me ouders). Maar je moet officieel als je langer dan een x aantal maanden (geloof 8) je uitschrijven bij gemeente. Maar heb nog nooit gehoord van een uitzondering.
Misschien een idee om je huis te verhuren? en dan uitschrijven bij gemeente? of wil je je huis een jaar lang leeg laten staan?(krakers?) in dat geval zou ik de gok wagen en ingeschreven blijven staan. Anders krijg je rare situaties denk ik.
Maar goed ik ben geen (ervarings)deskundige op dit gebied

Ik zit met hetzelfde probleem, Richard. Ik heb een koophuis, ga voor minstens 12 maanden naar Canada en weet ook niet precies hoe het zit. Hoorde idd dat je na 8 maanden wordt uitgegeschreven bij de gemeente. Maar als je een koophuis hebt zit het anders.

Overigens ga ik zeker een huurder zoeken voor de periode die we weg zullen zijn. Anders wordt het nogal een duur grapje. Ik zal deze post intensief lezen, want het antwoord op deze vraag is best belangrijk.
Lees overigens mijn bericht over het verhuren van je huis hier: http://www.canadabc.nl/Proloog/Voorbereiding/tabid/66/language/nl-NL/Default.aspx . De site is nog in aanbouw, maar dat hebben we er vast op gezet.

Groetjes,

Ivo