1 jaar wonen en werken in Engeland

Hi!

Ik ben ervaren docent Engels en wil 1 jaar in Engeland werken als een supply-teacher. Ik zou het liefst mijn huis verhuren en me niet
uitschrijven bij de gemeente. Weten jullie of het mogelijk is?

Zijn er andere dingen die ik moet regelen als ik voor een jaar ga?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Bij 1 jaar of langer moet je je in Nederland officieel uitschrijven! Volgens mij mag je wel gewoon je huis verhuren maar je betaalt daar wel weer belasting enzo volgens mij over!

En tevens denk ik dat best moeilijk is om een jaar te gaan! Ik weet niet of scholen mensen voor een jaar aannemen!

Huis verhuren moet je toestemming voor vragen, dat klopt, maar je uitschrijven bij de gemeente hoeft niet hoor… ze zeggen misschien dat het officieel moet maar ik ken mensen die al meer als 10 jaar hier wonen en nogsteeds ingeschreven zijn bij hun gemeente in NL

Bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groeten,

Fyodorovna

Ik zou er mee oppassen je niet uit te schrijven. Ik heb dat niet gedaan toen ik naar het buitenland vertrok en heb nu dus moeite een nieuw paspoort te krijgen. Als je je niet uitschrijft, zorg dan dat de post op dat adres wel wordt opgehaald en dat voor de gemeente duidelijk is dat je er nog steeds ´woont´. Het is trouwens ook heel gemakkelijk om jezelf weer terug in te schrijven hoor! Daar ben ik nu mee bezig, en gaat vrij gemakkelijk.

Veel plezier in Engeland.

Bedankt voor je reactie!

Ik zal daar rekening mee houden.

Met vriendelijke groeten,

Fyodorovna

Hoe heb je dit alsnog opgelost?

Ik heb me ook uitgeschreven, en wil toch m’n nederlandse paspoort gewoon verlengen volgend jaar…

Had eigelijk verwacht dat dit bij die NL ambassade gewoon mogelijk was?

Je kan inderdaad gewoon bij de NL ambassade je paspoort verlengen WME. Er zijn er meerdere verspreid over de UK, dus je belt gewoon de dichtsbijzijnde op voor een afspraak. Dan duurt het iets van 4 weken voordat je je nieuwe paspoort toegestuurd krijgt.