Naar Uk Bij Vriendin In Wonen

Goede dag allemaal

Ik zou graag wat informatie willen hebben wat ik allemaal moet doen voor en na dat ik naar UK zou gaan over 2-3 maandjes. Moet ik uitschrijven hier in de gemeente of zo en wat nog meer, ik zal het zo niet weten

jullie kunnen me ook altijd aanspreken via mail of msn als je dat gemakkelijker vind: mrclever@mrmenclan.com

dank jullie alvast :wink:

Groeten Jesper

Hoi Jesper,

Ten eerste ik ben Jose en woon sinds Juli vorig jaar in de UK en het bevalt mij uitstekend!
Ik weet niet of je definitief naar de UK wilt zoja, dan moet je je uit laten schrijven uit de gemeente waarin je woont,zij sturen jou gegevens door naar de belastingdienst die jouw dan weer uitschrijft uit Nederland !
Wat ik heb gedaan : ik had mijn huurwoning in Holland nog aangehouden voor een jaar omdat ik niet zeker was of ik hier wel zou kunnen aarden, maar heb daarna de knoop doorgehakt en de boel opgezegd !..en heb het prima naar mijn zin.
Verder heb je in de UK een NI nodig (National Insurance Number, ofwel Sofi Nummer) die kan je aanvragen bij bv Jobcentre Plus (Arbeids Buro),wat ik gedaan heb omdat ik op zoek was naar werk !
Nou dit was het wel en als je nog vragen hebt kan je mij altijd emailen oke?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt !!

Groetjes Jose

hoi allemaal, ik ben van plan om voor nieuwe jaar naar london te gaan verhuizen, maar toch wil ik mijn huur woning hier in Nederland achter houden, maar is het verplicht zich laten uitschrijven uit gemeente om in london een nieuwe sofi nr. or NI te aanvragen? Belasitng dienst sowieso toch? Welke instanties moeten nog door gelicht worden?

Hiya,
Volgende week (17.11’05) verhuis ik naar Rustington (klein plaatsje dichtbij Brighton). Ik ga hier bij vrienden in wonen totdat ik een vaste baan heb en genoeg geld heb om een eigen huisje te huren.
Ikzelf ben ook nog op zoek naar allerlei info…wat erg moeizaam gaat…
Ik hou je op de hoogte zodra ik wat nieuws heb!!
Groetjes Yvon.