Hoelang van te voren moet je je uitschrijven bij de gemeente? 5 dagen ? Weet iemand of je ook eerder kan gaan en dat je daar dan doorgeeft per wanneer je uitgeschreven moet zijn?
alvast bedankt!
Hoelang van te voren moet je je uitschrijven bij de gemeente? 5 dagen ? Weet iemand of je ook eerder kan gaan en dat je daar dan doorgeeft per wanneer je uitgeschreven moet zijn?
alvast bedankt!
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar!
volgens mij moet je het wel hier regelen en niet als je al in Canada zit (handtekening etc.). anders moet je ff de gemeente bellen of ff langs gaan.
Ik bedoelde eigenlijk of ik bijv morgen naar de gemeente kan gaan en zeggen dat ik per 1 februari 2007 pas uitgeschreven wil zijn…
oh sorry ![]()
Volgens mij kan dat wel ja
Ik heb gebeld, het kan idd. Maar als ik het bijv morgen doorgeef dat ik per 26 januari uitgeschreven wil zijn, zullen ze dit pas over een maand verwerken. Een grote kans dat ze dit over een maand vergeten zijn en het laten liggen… Maar ja ik kijk wel ![]()
O dat is vast mooi. Ik heb eigenlijkt hetzelfde plan als vele anderen hier op het forum. Ik wil naar BC en daar werken of studeren.
Ik vraag me alleen af of het zo makkelijk is om je huidige verzekering op te zeggen.
Dat heb ik ook nagevraagd: yep, je hoeft alleen je bewijs van uitschrijving bij de gemeente meenemen en dit aan je zorgverzekeraar laten zien. Je bent dan officieel niet meer verplicht om verzekerd te zijn in NL. Als het goed is, is dat dus zo geregeld.
Mij is verteld dat het alleen binnen 5 dagen voordat je vertrekt kan, eerder doorgeven kan niet.
Maar misschien verschilt het per gemeente.
Klopt, was bij mij ook zo.