Wat een leuk forum en wat heerlijk om alle verhalen van mede-Nederlanders te lezen!
Ik hoop dat er hier iemand is die me meer kan vertellen over het uitschrijven uit de gemeente.
Weet iemand of ze er moeilijk over doen bij de gemeente als je je officieel uit gaat schrijven, terwijl je toch al een behoorlijke tijd een briefadres hebt? Aangezien je een briefadres officieel maar zo’n 8 a 10 maanden mag hebben?
En hoe zit het met het opzeggen van de zorgverzekering, het uitschrijven uit de gemeente (en dus Nederland) en daarmee het officieel emigreren? Zou dat (onofficieel
ook mogelijk zijn een paar maanden nadat een sponsorship in Australie al gestart is?
Ik heb problemen gehad met uitschrijven bij de zorg verzekeraar. Heb mijn ticket moeten mailen naar hun en mijn plan van aanpak enz. De gemeente ging iets makkelijker. maar het blijven ambtenaren en het is en blijft raar dat je gaat.
Hoi Rutger, sorry voor mijn late reactie! Erg druk geweest met aanvragen visum, verhuizen en vakantie in Nederland. Maar bedankt voor je reactie! Fingers crossed dat het bij mij iets makkelijker gaat…:unibrow:
let er bij het uitschrijven goed op of het goed gaat. Onze dochter had zich uitgeschreven bij de gemeente, wegens vertrek naar Australie. De gemeente geeft dat door aan de zorgverzekering. Conclusie, ging iets fout en ons hele gezin woonde in Sydney. Zonder enig bericht waren we niet meer verzekerd maar er werd nog wel door ons betaald. Door toeval kwamen we er achter en kon het gauw recht gezet worden.
Hallo, ik ben al 3 jaar geleden uitgeschreven, geen enkel problem bij de gemeente, ik moest wel een nieuw adres opgeven.
De zorgverzekeraar moest een bewijs van uitschrijving hebben.
Je mag niet meer een auto, motor, op jouw naam hebben als je uitschrijft.
Groeten, Bettina