Zorgverzekering

Hallo,

In november ga ik eerst voor zo n 4 maanden naar Nieuw Zeeland, daarna waarschijnlijk door naar Australië.
Hier ga ik werken en reizen.
Ik zit nu met de grote vraag WAT DE TOEN MET DE ZORGVERZEKERING?
Moet je uitschrijven of moet je de verzekering door laten lopen?
En schrijf je je uit bij de gemeente?
En welke verzekering neem je dan?

Ik hoor graag ervaringen en tips!

Als je in Nederland woont, mag je je alleen uitschrijven bij de gemeente (GBA) en je verzekering wanneer je langer dan 8 maanden weggaat. Je moet dus ingeschreven blijven staan en verzekerd blijven.

Bedankt voor je reactie Jenny!

Ik vind het toch heel merkwaardig, omdat mijn gemeente zegt dat ik mij moet uitschrijven, en de zorgverzekering zegt dat ik de verzekering moet stopzetten.
Ik wil niet onverwachts voor verassingen komen te staan.

Als je niet langer dan 8 maanden weg gaat, mág je je niet eens uitschrijven!

Bij deze de officiele site van rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-mij-in-de-gba-laten-inschrijven-en-uitschrijven.html.

Hallo Hanneke

Wat Jenny schrijft is gedeeltelijk waar…wat niet waar is …Als je niet langer dan 8 maanden weg gaat, mág je je niet eens uitschrijven!..

Als u langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat ( Moet je uitschrijven uit de GBA ). als je korter dan 8 maanden weggaat ( mag zelf kiezen of je wilt uitschrijven of niet wilt uitschrijven ).

voor verzekering heeft u een aantal opties

Als u in uw huidige verzekerings pakket een werelddekking heeft ( hoeft u niks te doen ). U kunt ook bij uw verzekering een werelddekking in uw pakket aanvragen. U kunt ook overstappen naar een verzekeraar die wel een werelddekking heeft ,
Er zijn specialen E-formulieren voor de verzekeraars buitenland / binnenland

U kunt uw verzekering stopzetten en een expat verzekering afsluiten BVB bij joho.nl ( daar heb ik zeer goede ervaring mee ) of oomverzekeringen.nl ( heb ik ook zeer goede ervaring mee )

U kunt ook uw verzekering door laten gaan en een andere expat verzekeing afsluiten.

U kunt altijd cvz opbellen voor info.

kijk op www.joho.nl ( verzekeren ) of www.oomverzekeringen.nl