8 maanden werkzaam in Frankrijk, via Nederlandse werkgever

Hoi,

Ik werk bij een Nederlandse touroperator. Nu heb ik een nieuwe functie waarvoor ik 8 maanden aaneengesloten in Frankrijk ga wonen en werken.

Van verschillende kanten hoor ik dat ik me wel/niet moet uitschrijven bij de verschillende instanties. Is er iemand hier die mij er duidelijkheid over kan geven?

Hallo,

Over wat voor soort instantie heb je het. Dit zijn altijd moeilijke dingen, zeker als je 8 maanden weg gaat. Als je de ziektekosten verzekering bedoeld, er is een regeling dat je je verzekering kan stil leggen voor een bepaalde periode.

Graag wat meer info om duidelijker antwoord te geven.

Groeten,

Seizoenwerk.nl

GBA, zorgverzekering, zorgtoeslag (dus belastingdienst)
Vooral GBA vind ik belangrijk, aangezien er aangegeven wordt dat vanaf 8 maanden in het buitenland je uitgeschreven moet worden. Ik ben van plan mijn huidige woonruimte op te zeggen. Mijn vraag is dus ook of je helemaal uit de GBA uitgeschreven moet worden, of dat ik bij mijn ouders kan wonen.

Je kan je nieuwe woonadres bij je ouders verhuizen. Voor 8 maanden werken in het buitenland zou ik me niet uitschrijven uit de GBA.

De zorgverzekering: zorg eerst dat je in Frankrijk verzekerd bent, voordat je contact opneemt met je Nederlandse zorgverzekeraar. Ze zijn er als de kippen bij als er een contract opgezegd moet worden en het laatste dat je wilt is onverzekerd rondlopen!

Hoi,

Het uitschrijven uit GBA zou ik niet doen als je de optie hebt om je bij je ouders in te schrijven, het brengt een hoop extra werk met zich mee. Wat betreft je verzekeringen en dergelijke, je reisverzekering dekt al een hoop maar met werken dien je je wel extra te verzekeren. Wat betreft je basis zorgverzekering in NL die kan je opzeggen als je weg bent, scheelt een hoop geld. Wees er wel bewust van dat als je eventueel eerder terug gaat of je misschien na een week stopt dat het dan wel erg veel extra werk is.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groeten,
Seizoenwerk

Ik ben werkzaam voor een Nederlands bedrijf en heb dus ook een E101 formulier. Tevens ben ik via het bedrijf verzekerd