Wie heeft er ervaring met vliegen op Chili wanneer je een vliegticket hebt waarmee je niet binnen 3 maanden weer het land uit gaat?
Ik kreeg bij het reisbureau te horen dat het verstandig is om een vlucht o.i.d. uit Chili te boeken, aangezien ik een vliegticket heb waarmee ik na 5 maanden vanuit Peru terug naar Nederland vlieg. Ik kan daarmee niet aantonen dat ik binnen 3 maanden Chili weer verlaat. Het reisbureau kreeg wel eens mensen terug, die op Schiphol problemen kregen en dus niet door de douane kwamen. De ambassade zegt weer dat het weinig problemen zal geven. Ja wat moet je dan geloven?
Ik wil eigenlijk geen data en plaats vastleggen en vind het dus niet handig om iets te boeken, waarmee ik ergens binnen de 3 maanden Chili uit ga.
Heeft iemand verhalen gehoord van mensen die op Schiphol problemen kregen of juist dat ze probleemloos konden vliegen ook al stond de retour op langer dan 3 maanden?
Het zou erg geruststellend zijn om te horen hoe dit nou echt werkt!!
Hallo Maaike. Ik heb in Chili gewoond van januari 2006 tot en met april 2007 en ben Chili binnengekomen met een enkeltje. Geen enkel probleem hiermee gehad; wel ging ik elke 3 maanden even de grens over, bleef een nachtje in Argentinië waarna ik vervolgens weer 3 maanden in Chili kon blijven (wel werden bij de 4e keer mijn gegevens opgeschreven en werden mij wat vragen gesteld).
Groeten Wietze de Jong
www.vakantieinchili.nl
Hoi
Na mijn ervaring is het handig een uitreisticket te hebben,ik had namelijk wel problemen met mijn vliegticket omdat ik langer dan 3 maanden in Chile verblijf.
Om dit op te lossen heb ik voor 60 euro een vliegticket naar Argentinie gekocht en hiermee was het probleem opgelost.
Ligt er denk ik maar net aan wie je voor je hebt.
Als je verteld dat je over land naar Argentinie gaat heb je geen probleem.
Dank je wel voor de reactie en informatie! Het is dus wisselend of je problemen krijgt of niet! Voor welke plaats in Argentinie heb je een ticket gekocht? 60 euro is namenlijk wel toe doen voor een vlucht die je misschien niet eens maakt…
Ik heb een ticket gekocht naar Mendoza.
Nu ben ik wel via Brussel naar Santiago gevlogen dus kan zijn dat je op Schiphol totaal geen problemen gaat krijgen.
Bij mij was het zelfs zo dat ik het vliegtuig niet in mocht voordat ik dat ticket naar Mendoza had en dat allemaal omdat mijn terugreis 5 maanden later is ipv 3,maar goed het is opgelost en ik ga in januari waarschijnlijk naar Mendoza voor 4 dagen.
Hai
Vorig jaar werd ik op schiphol geweigerd bij de incheckbalie. Ik had een vleigretour Chili voor 5 maanden. Toen ik zei dat ik tussendoor wel naar Argentina zou gaan, vroeg de stewardess me om een bewijs wat ik natuurlijk niet had. Na veel vijven-en-zessen werd ik doorgestuurd naar een kantoortje vlakbij de incheckbalie, waarnaar ze even belde. Ik kreeg daar een fake (zo noemde ze het ook) vliegticket met de terugreis na precies 90 dagen.
Ik moest dan wel bij aankomst op vliegveld Santiago melden dat ik niet na die 90 dagen terugreisde, maar op de datum die op mijn echte ticket stond. Daarmee ben ik weer naar de incheckbalie gegaan en nu werd ik wel ingecheckt.
Overigens heb ik die annulering niet gedaan omdat ik bij aankomst veel te moe was. Toen ik na bijna 3 maanden in Chile en Argentina toch eerder terug moest vanwege gezondheid, kon ik het fake-ticket zonder problemen gebruiken.
Als iemand dus voor een over-de-grens-ticket kan zorgen dat je kunt laten zien, ben je volgens mij uit de problemen. Of je moet het doen zoals mij is overkomen.
Groet, Carina
Hoi,
Ik ben van okt 2001 tot okt 2002 in Chili geweest. Ik had een ticket voor een jaar en dat gaf geen enkel probleem. Het is natuurlijk wel lang geleden en het kan nu wel anders zijn. Zelf ben ik ook gewoon om de 3 maanden het land uitgegaan. Twee keer naar Mendoza en een keer ben ik verder gaan reizen naar Bolivia en Peru. Toen was er ook nog de mogelijkheid om in Santiago je visum voor 3 maanden te verlengen. De kosten daarvoor waren ongeveer hetzelfde als een weekend Mendoza. Daarom eigenlijk gekozen om de grens over te gaan.
Groeten, Hanneke
Ik ga vanaf september 5 maanden reizen door Zuid-Amerika. Heb een jongerenticket geboekt via Kilroy travels en retourdatum op 3 maanden gezet. Eenmaal op reis kan ik m’n retourdatum voor 50 euro omzetten.
Hoi!
Kort vraagje: ik zie dat jij ook te ticket bij Killroy hebt geboekt. Met welke maatschappij vlieg jij? Ik zit nu namelijk in Puerto Varas, chile en vlieg ergens in oktober terug vanuit Buenos AIres maar mijn wijizigingkosten zijn 170 euro. Die van jou 50 euro?
Saludos!
Judith
Hoi!
Ja heb jongerenticket bij Kilroy travels geboekt. Vlieg met Continental Airlines, overstap Houston, en datum wijzigen is rond 50 euro.
Succes!
Mieke