Entree met Toeristenvisum bewijs van verlaten land na 3 maanden noodzakelijk?!

Hallo Allemaal,

Ik ga definitief terug naar BA om daar te werken en te wonen. Dus afgelopen weekend mijn vliegticket geboekt met AirFrance. Vanuit Amsterdam, via Parijs naar Buenos Aires. Fijne voorwaarden voor een goede prijs, dus prima allemaal!

Maar! Vorig jaar ben ik met United Airlines via Washington naar Buenos Aires gevlogen, die Amerikanen wilden toen per se een bewijs dat ik binnen 3 maanden eenmaal het land uitging. Dus allemaal geregeld, aangezien ik toch voor een toeristische organisatie daar werk. Nu heb ik opnieuw een ticket met een retourdatum die op meer dan 3 maanden na de vertrekdatum ligt. Dus AirFrance gebeld en gevraagd of ze weer zo’n bewijs van een mooi reisje wilden hebben. Maar zij geven gewoon geen antwoord op die vraag. Ze zeggen: ‘neem naar contact op met de ambassade, voor ons moet het waarschijnlijk niks uitmaken. Maar bel maar met de ambassade.’

Nou hebben ze vorige jaar in Buenos Aires bij aankomst bij mij helemaal niet naar die papieren gevraagd. Ik kreeg een mooie stempel en kon doorlopen. Het is dus echt de luchtvaartmaatschappij waar het me om gaat. Heeft iemand ervaringen met AirFrance of KLM?

Alvast bedankt! Ik heb op dit moment nog geen werkvisum, dat is allemaal in de aanvraag. Maar die gehele aanvraag duurt enkele maanden, vandaar dat ik dat niet kan overleggen.

Hola Tessii,

Bienvenida a la Argentina, mooi avontuur.

Volgens mij moet het geen probleem zijn, je zegt gewoon dat je op rondreis gaat en in die periode ook nog andere omringende landen gaat bezoeken. Ik heb ooit op een 9 maanden ticket heen en weer gereisd, geen enkel probleem. Dus dan ben je in Argentina. Hoe het vervolgens gaat als je bijvoorbeeld in 2011 een keer naar Nederland wilt terugreizen en nooit gebruik hebt gemaakt van je retourticket in 2010, dat weet ik ook niet…er zullen hier vast wel andere mensen op het forum zijn die je hierover tips kunnen geven.
Zelf ben ik in 2008 op een enkele reis en een permanent visum binnengekomen.

groet & suerte,
Jan

Heb daar nog nooit problemen mee gehad. De maatschappijen vragen er ook om met hun vreemde politiek dat een enkele reis vaak duurder is dan een retourtje.

Zelf nooit problemen gehad, Het is zoals Jan zegt. Verder, als je geen problemen wilt hebben met een eventuele vlucht naar nederland, kun je best eens per 3 maanden even naar Uraguay varen :slight_smile:

Is het ook genoeg om naar de Braziliaanse kant van Iguazu te gaan? En moet je dan per se een nacht blijven ofzo?

bvd

Nee, je hoeft geen nachtje te blijven…

Dankje allemaal voor de antwoorden, zondag stap ik in het vliegtuig! En die tripjes naar Colonia zullen inderdaad wel noodzaak worden, maar zijn ook een lekker dagje weg!