Hallo,
Ook ik heb 2 jaar terug iemand ontmoet deed seizoenswerk in een hotel.
Wat mij wel opviel is dat ze nooit geen cent te makken hebben seizoenswerk verdient geen cent, we zij wel eens uit geweest op mijn kosten want ja geld had hij niet, maar als het seizoen voorbij is wat dan?
Bestaat daar ook zoiets als een sociale dienst uitkering ofzo?
Vraag me af waar ze dan van leven, hij belde nog wel eens maar dan werd plots de verbinding verbroken beltegoed op!
Heeft ondertussen daar ook nog in dienst gezeten en krijgen daar volgens hen geen inkomen dan hier krijg je als je in dienst zit gewoon geld volgens hem daar niet.
Heb plannen gehad om er dit jaar weer naar toe te gaan, maar vind het echt helemaal niks als iemand geen geld om handen heeft en ik voor de kosten moet opdraaien als we iets gaan doen, in Nederland is het altijd nog zo dat een man/jongen voor jou zorgt en dat als je een keer uitgaat of ergens gaat eten die voor jou betaald (ik betaal ook wel eens hoor begrijp me niet verkeerd).
Vind ook heus niet dat een jongen standaard voor jou moet betalen maar vind het toch wel lastig als je een vriend hebt die geen cent te makken heeft!
Iemand hier ervaring mee??
Ik kan je alleen maar vertellen wat mijn ervaringen zijn.
De jongens die in het toerisme werken hebben juist vaak in de zomer wél geld, in ieder geval meer dan in de winter. Ze hebben lang niet zoveel te besteden als wij (maandsalarissen van 200-300 euro zijn niet vreemd). In de winter hebben ze vaak minder geld voor beltegoed en minder geld voor andere dingen… ze werken in de zomer heel hard en proberen dan wat geld over te houden voor de winter. Alle Turkse jongens die ik ken zouden nooit een meisje voor ze laten betalen, daar zijn ze veel te trots voor. Als ze een meisje mee uit nemen, dan staan ze erop om te betalen. Zelfs als ze weinig geld hebben. Ze zullen echt nooit om geld vragen of het meisje laten betalen.
Het klopt trouwens dat ze in het leger niet betaald krijgen, ze krijgen (voor zover ik weet) enkel een kleine bijdrage aan zakgeld). Je verwart de dienstplicht in Turkije met het leger hier… Oh en zoiets als een uitkering kennen ze in Turkije amper. De jongens daar werken zich in de zomer 3 keer in de rondte om in de winter te kunnen overleven.
Hallo vrienden,
Dit verhaal is weer eens een bewijs van hoe Turkse jongens met meisjes omgaan. Al probeer ik het met handen en voeten uit te leggen in wat voor wereld je hier terecht komt, ,niemand gelooft me of denkt dat ik overdrijf.
Natuurlijk !!! Er zijn uitzonderingen…gelukkig. Maar het grootste deel die in het toerisme werkt is alleen op een vrouw uit voor een visum naar europa of op geld. Altijd hebben ze wel een smoesje, of hun moeder is ziek of hun broer is gehandicapt of hun kind is ziek,ze raken niet getrouwd maar zijn wel getrouwd en zitten met vrouw en kinderen te onderhouden enz…dagelijkse verhalen met alle gevolgen vandien. Het is zeker niet prettig op iemand verliefd te worden die geen cent kan betalen voor een drankje of een gezelllig etentje. Het is niet normaal dat de vrouw daarvoor moet betalen omdat ze weinig verdienen. En toch gebeurt het hier elke dag. Vrouwen blijven zelfs geld sturen, geschenken meebrengen tot zelfs woningen aankopen op naam van een vriend zodat ze zelf alles verliezen. Liefde is blind zeggen ze dan.
Het is waar dat die jongens met een hongerloon moeten leven, daarvan ook nog geld moeten overhouden voor de winter en soms nog een ganse familie geld toesturen. Waarmee kunnen ze dan een vriendin uitnodigigen ???Stel je in de plaats.
Een uitkering kent niemand hier, laat staan een verzekering. Dus aan allen die in Turkije verliefd worden denk aub duizend keer na, al zijn die jongens nog zo lief . Na jou komt de week erna een andere aan de beurt en dit gaat zo het ganse seizoen verder. Ik heb er dagelijks ervaring mee,zie het dagelijks gebeuren, maar kan niets zeggen en ingrijpen. Aan jullie de keuze. Je neemt een jongen mee uit op eigen kosten voor de gezelligheid of je gaat gezellig alleen uit met je eigen vrienden.Er zijn ook anderen, maar vergeet niet dat velen schulden maken bij hun turkse vrienden om eens een avond een meisje mee uit te nemen.Allen willen ze een europese vriendin.Kijk aub uit. Als je echt een jongen ontmoet die je kan tracteren dan zit je wel in een beter soort milieu van turken maar pas op er zitten ook veel snobs tussen.
Geloof niet alles wat ze vertellen,ze geloven hun eigen leugens. Luister naar de raad van mensen die van ervaring spreken.Maar de toerist lokt het meestal zelf uit,en dan krijgt de Turk de schuld.
natuurlijk gaan die jongens ook graag eens naar een dicotheek maar hoe kunnen ze binnen raken zonder geld. Dan brengt die europese vrouw de oplossing.Het is en blijft een vakantieland, en dit gebeurd niet alleen hier in Turkije maar in alle toeristische landen.Ik kan alleen maar vertellen wat ik dagelijks zie gebeuren en meemaak.Als je goed nadenkt dan ben jij de uitkering voor je vriend.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka