Hoe Komen Ze Rond?

Vandaag sms’te ik met een kennis uit Alanya, just friends :smiley:
Hij werkt in het zomerseizoen in een bar. Nu vertelde hij bijna geen geld te hebben om z’n telefoonkosten te betalen en hij had nog een aantal andere rekeningen niet betaald. Hij is nog steeds aan het werk hoewel er bijna niks meer te doen was. Ik vraag me af, hoe kom je dan het winterseizoen door, dan hebben ze toch geen inkomsten? Ergens anders las ik dat ondanks dat ze weinig verdienen het voor hun toch genoeg moet zijn om van rond te komen. Ben hier wel benieuwd naar.

Groetjes, Diamond

hey

voor zo ver ik weet moeten ze in de zomer zowel werken voor in de zomer als in de winter, ze werken het hoogseizoen en krijgen dan een mooi bedrag waarmee ze ook in de winter mee rond moeten komen. dat geld volgens mij meer voor de jongens die het ‘‘toeristen’’ werk doen zeg maar. ik weet er ook niet al te veel van maar dit is wat ik een beetje weet!

mijn vriendje werkt idd ook in de zomer en moet daar ook de hele winter mee doorkomen…
het lukt hem wel… we smssen toch nog evenveel als in de zomer, nog steeds iedere dag heel veel, alleen belt hij minder… dat kan hij gewoon niet betalen… hij gaat naar school dus heeft ook daar al zijn geld voor nodig…

ik denk dat het idd bij veel jongens zo is die in het toerisme werken… natuurlijk zijn er ook die iets heel anders doen en wel gewoon het hele jaar werken en dus verdienen…
het ligt er maar net aan wat ze doen…

xxx

De meeste mannen en jongens die in het toerisme werken in de zomer, moeten in de winter ander werk vinden, dit is voor veel een groot probleem, s,zomers verdienen ze ongeveer 200 tot 250 euro per maand, waarvan een gedeelte nog opgestuurd wordt naar hun familie.
In de winter is het vaak een probleem om werk te vinden, dus ondanks het kei harde werken wat ze doen in de zomer, zijn ze blij als het seizoen weer begint want dat is voor hun toch de enige zekerheid dat ze weer gaan verdienen, voor die gene die geen werk
hebben in de winter is het dus erg moeilijk. :frowning:

Groetjes sem

Hoe komen ze rond ? Goede vraag. Eindelijk iemand die zich die vraagt steld. Iedereen denkt dat in Turije leven en wonen zo eenvoudig is. Als je echt geen inkomen uit europa hebt kan niemand hier echt goed leven in de winter. De ganse zomer werken voor een laaf hongerloon tot max 25O euro in de maand en dan nog sparen voor de winter. Velen komen hier het seizoen doen en gaan dan overwinteren bij de familie of anderen hebben familie in europa of vrienden die geld sturen. Waarom willen de turken allemaal een europese vrouw denk je ? Velen onderhouden hun vriend in de winter met geld te sturen uit europa. Getrouwde mensen hier met gezin hebben het echt moeilijk. Maar die eten niet zoals wij. Eten veel brood, rijst, salade, fruit en weinig of geen vlees. De vrouwen zitten binnen en de mannen in thee huizen waar een thee bijna niets kost. Zo brengen ze de winter door. Het lijkt wel een hel. In de zomer zien de toeristen alleen de mooie dingen van Turkije,maar als je hier woont maak je van alles mee in de winter. De kuststreken leven vooral van toeristen,de streek izmir,Kusadasi,bodrum en marmaris lijkt nu wel uitgestorven alleen de kanten van alanya,Antalya en Kemer hebben ze een jaar door seizoen.In hoge nood vragen ze geld aan vrienden en moeten dit dan ook terug geven in het zomerseizoen.Ook weer eerst ervoor werken als het seizoen start.Neen wees gerust het is echt moeilijk voor turkse mensen de winter door te komen. Wat denk je als ze ziek vallen en naar het ziekenhuis moeten, niemand is bijna verzekerd, terug de familie die moet invallen voor de kosten. Daarom hebben de turken zo een grote familieband waar ze altijd op kunnen terug vallen in noodgevallen. Dit is het mooie aan het leven hier.
Groetjes uit Kusadasi
Franka