Hoe Kom Ik Aan Werk

Heej mensen…

Heeft iemand ideen hoe ik aan werk kom in turkije heb al aardig wat dingen geproberd maar zou het echt niet weten…het liefst wil ik werken in Alanya…
let me know…

Groetjes leontine

Ik zou het ook dolgraag willen samen met mijn vriend IS ER IEMAND DIE ALSJEBLIEFT TIPS OF BANEN HEEFT! groetjes AMANDA

@amanda; is je vriend turks? want dan kan hij toch voor je gaan zoeken???

voor de rest, tja, jullie zijn best wel laat met zoeken omdat het seizoen natuurlijk al begonnen is, maar wat je toch kunt doen is hotels e.d. mailen om te vragen of ze nog mensen nodig hebben. Je kunt er ook op de bonnefooi heengaan als je dat durft en terplekke gaan zoeken. Vaak kunnen ze je dan nog wel gebruiken.

ik hoop dat het lukt

Kan iemand a.u.b. mijn vraag beantwoorden?

Hoe kunnen mensen leven van een salarisje in de toeristenbranche in Turkije, mensen die er al eerder gewerkt hebben, ik zou blij zijn als jullie mij hierover iets zouden kunnen vertellen…

Alvast bedankt,

groetjes,

Ozcan

Hallo Elvis,

Je word hier echt niet rijk van in turkije te komen werken in de toeristensector. Als je onderdak en eten hebt, is het al heel wat. Het salaris dat je krijgt zal je nodig hebben om persoonlijke spullen te kopen. Echt veel zal je niet overhouden als je thuis komt na je harde werkmaanden. Ik zou zeggen, werk een paar weken als jobstudent in eigen land en kom hier lekker gewoon vakantie houden. En daar zullen velen het mee eens zijn.Mij ligt het anders, ik heb hier een eigen zaak en werk met personeel en zie wat er hier dagelijks gebeurt. Wij zelf hebben zelfs geen europeanen in dienst. We werken uitsluitend met turken omdat die weten wat het leven hier betekend, ze vragen ook hun loon op zij te houden tot het einde van het seizoen om daarna toch nog iets over te hebben voor de winter. Maar die turkse jongens moeten echt knokken voor hun centen,waarom denk je dat ze allemaal een europees vriendinnetje willen ?
Groetjes uit Turkije,
Franka

Heey Elvis!
Ik heb nog niet eerder in Turkije gewerkt, maar ga in de zomer voor het eerst werken in Alanya.
De salarissen liggen idd erg laag, maar je hebt er ook veel minder nodig. En het eten e.d. is veel goedkoper daar.
Ook krijg je vaak bij je baantje kost en inwoning en dan hoef je in principe geen geld meer uit te geven… toch? Ook wordt vaak je ticket vergoed, dit is natuurlijk niet altijd zo, maar vaak wel.

En ik neem aan dat de meeste NLse mensen die in Turkije gaan werken, het niet doen voor het geld, maar voor de ervaring.
Als ik terug ben zal ik wel een verslag uitbrengen.

Groetjes Rieneke

denk ook niet dat de mensen die het voor de zomer gaan doen het gaan doen voor het geld want je weet dat je amper verdient.

het gaat denk ik idd om de ervaring, het plezier, het meemaken, de gezelligheid enz enz enz… miss hebben sommigen er een te rooskleurig beeld van, maar dit zijn toch wel redenen waarom ze gaan, ook al moeten ze keihard werken voor een rotloontje. En tja, de mensen die er gaan werken, weten dat ze weer terug kunnen komen als ze het niks vinden enz…

leontýne, als je nu naar turkýje gaat zýjn er nog wel wat baantjes, moet je echt op af stappen, ýn alanya weet ýk t nýet maar ýn marmarýs wel, býjv op n boot!

Ik wil ook heel graag in Turkije werken, maar pas volgend jaar. Zodra ik klaar ben met mijn Toeristische studie zou ik graag Nederland verlaten! Zoiezo voor een tijd, misschien wel voor jaren!!!

Zou graag via een organisatie uit Nederland willen gaan!!! Iemand suggesties? Mailen kan ook sweety_in_love_16@hotmail.com

Ik ben trouwens 18 tegen die tijd 19. Spreek engels, duits, Spaans een beetje en ik leer op het moment Turks!!!

hallo allemaal,

ik merk dat er veel meiden zijn die willen werken in bodrum-gumbet of bitez. Nou weet ik een aantal bureautjes in bitez die dringend meiden zoeken als reisleiding om dus met touristen mee te gaan naar bijv: turgetreis,hamam,bodrum enz enz. Wil je er meer over weten kun je me mailen op: whitelady@ilse.nl

liefs Gisella

Gisella klinkt super! Maar ik kan pas vanaf volgend jaar!!! Zou het liefste nu al gaan!!!

Liefs Cynthia

nou mocht je tegen die tijd nog werk zoeken… dan moet je het maar even laten weten B)
Verder heb ik nog geen reacties gehad terwijl ik er toch zat heb gelezen??

Liefs Gi

tja, het lijkt mij werkelijk ook fantastisch, maar helaas, ik ga al een maandje naar antalya om turks te leren dus om ook nog te werken in bodrum zit er voor mij niet in. misschien mail ik je volgend jaar :wink:

Whýtelady, je weet zeker geen bureautjes ýn marmarýs met hetzelfde soort werk??

ik zelf weet het niet maar misschien dat mijn man er wat vanaf weet dus ik kan het voor je vragen. Dan laat ik het je nog wel weten wandt ik spreek hem morgen pas weer.

liefs Gisella

Ik wil weg hier!!! Zou zoo graag daar gaan werken!!! Gisella ik onthoud het :wink:

Liefs Cynthia

Originally posted by whitelady@13-06-2005, 15:58:20
** hallo allemaal,

ik merk dat er veel meiden zijn die willen werken in bodrum-gumbet of bitez. Nou weet ik een aantal bureautjes in bitez die dringend meiden zoeken als reisleiding om dus met touristen mee te gaan naar bijv: turgetreis,hamam,bodrum enz enz. Wil je er meer over weten kun je me mailen op: whitelady@ilse.nl

liefs Gisella **

Alleen voor meiden? :slight_smile:

Het levensonderhoud is Turkije is redelijk goedkoop als je niet uit eten gaat of 's avonds gaat stappen, zeker als je alleen bent.
Het probleem is dat als je in Nederland ook een huurwoning hebt, deze kosten ook gewoon doorgaan en je niet rond kan komen van het geld dat je in turkije verdient. Je moet dan noodgedwongen toch je huisvesting opgeven. Geen probleem is het als je nog bij je ouders woont.

Ik heb gesolliciteerd in Marmaris bij een Internationale onroerendgoed makelaar en voor huisvesting wordt gezorgd. Zodoende kan ik mijn huis in
nederland ook aanhouden samen met mijn voorpensioen dat ik krijg van ABP.
Ik word in principe in Nederland aangenomen dit i.v.m. sociale zekerheid.
Visum is via deze formule nog niet nodig.

Het gesprek moet ik overigens nog in week 30 krijgen en dan weet ik meer.
Het is een baan voor zomer en winterperiode want er is veel vraag naar huizen in de huur en koopsector. Het loopt storm. Veel Engelse, Duitse, Belgische maar ook Nederlandse mensen willen iets kopen of huren.

groetjes en succes