Uganda, Tanzania & Kenia welke Reisorganisatie?

In september willen wij een (kampeer) reis maken door Uganda, Tanzania en Kenia eventueel ook nog ff bijkomen op Zanzibar of ergens anders aan de kust.
Wat we in ieder geval willen doen zijn diverse safari’s, nationale parken en gorilla trekking.
Wie heeft er zo’n soort reis ook gemaakt en kan ons een tip geven over welke reisorganisatie we kunnen boeken waarbij we niet meteen een half jaarsalaris kwijt zijn ?

Alvast bedankt voor uw reactie

Interessante reis!
Hoe kom je aan een kamper? Hoelang ga je?

We willen 3 a 4 weken maar niet met een camper maar een Kampeerreis (2 eetjes)

Koop een reisgids, reis met het openbaar vervoer en regel alle je excursies lokaal ! Dan ben je veruit het goedkoopst uit. Wel onderhandelen natuurlijk dat hoort er in die landen bij !

Ik heb circa 5 jaar geleden mijn serengethi safari lokaal geregeld in Arusha en kwam destijds uit bij Lasi tour. Een collega van me heeft 2 jaar geleden door dit bedrijfje een complete reis op maat laten organiseren voor 6 personen incl. binnenlandse vluchten, gidsen, jeeps, tenten etc. Het is hem ook uitstekend bevallen.
www.lasitours.com [EMAIL=“onlylasitours@hotmail.com”]onlylasitours@hotmail.com .

Veel plezier !

Erwin

pas wel op,misschien zijn hostels handiger dan een tent. Why? Niet overal kun je kamperen… in Murchison falls (prachtog park in Uganda) staat al een tent voor je… verder start half september het regenseizoen en dat overleeft een tentje niet echt…

@ guppy
heb je de reis al gemaakt?
Ik zal dan graag wat info van je ontvangen…

@ Martin,

Vragen staat vrij, wat wil je weten?

Groeten
Erwin

Ben je al weg geweest?
Ben je idd met de kamper gegaan? Hoe duur is die kamper?
Welke route afgelegd?
Walvishaaien in zanzibar gezien?
Hoe heb je de gorillatrek geregeld en wat kost dat?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor je reactie.

Sjaak,

Carin68 wilde met een camper door Oost afrika. Ik ben daar zelf 6 jaar geleden geweest gewoon op de bonnefooi, reizen met de dala dala. Alleen serengethi heb ik met lasi tours gedaan. De berggorilla’s in Virunga National Park waar je ook de Nyarangongo vulkaan kunt beklimmen: echt de moeite waard. Dit heb ik in Goma :frowning: geregeld.
Op zanzibar geen walvishaaien (dit hebben we vorig jaar dubbel ingehaald in Mozambique) gezien, wel het geluk gehad om tijdens het duiken dolfijnen tegen te komen.

Groeten
Erwin

Bedankt voor je antwoord.
Wat is dala dala?
Hoe is het regelen in Goma? Wat kost die trip?
(ik hoorde namelijk dat een permit 500 dollar kost…)

Wanneer was je in mozambique? En waar in Mozambique? Tofo?
Kan ik daar vanuit tanzania makkelijk komen?

dala dala is swahili voor een shared taxi ofwel de 15 persoons minivans.

Ik heb geen idee meer wat ik destijds betaalde. Het regelen in Goma was een eenvoudig. Maar ik zou me meer zorgen maken om de situatie op dit moment. Reken ook op corruptie. Bij de grens betalen en bij eventuele controle punten…

Mozambique zijn we vorig jaar geweest. Tofo is inderdaad de plek voor wlavis haaien. Verder is Vilanculos ook aan te bevelen. Verder naar het noorden zijn we niet geweest. Wel het gehele gebied naar het zuiden. Als je van Mozambique naar tanzania wilt dan heb je denk ik aardig wat geduld nodig. Maar lijkt mij te doen.

Oh ok, bedankt.
Ik zag dat ik een typefout had gemaakt. Een permit voor de berggorilla kost 500(!)dollar, voor 1 dag, daar ben ik toch wel van geschrokken.

Ook de prijzen van de luchthaven maputo zijn erg duur…
ik zit nu te denken om te landen op nairobi en terug via Dar es salaam.
Hopelijk lukt het om naar Tofobeach te gaan…
Hoelang ben jij geweest en wat heb je gezien?
Heb je ook een site waar ik info kan vinden?

Wij hebben een 4x4 gekocht in Jo’burg en zijn via Kruger park door limpopo transfrontier park naar de kust gereden tot aan Vilanculos. Vanaf hier de gehele kustlijn naar beneden tot aan Ponta d’oura, grens over naar Sodwana en dan via Durban terug naar Jo’burg. Duur: ruim 3 weken en overal enkele dagen blijven om te duiken.

Tofo heeft een manta cleaningstation, dus het is de plek om de manta rays te zien. Daarnaast de walvishaaien (afhankelijk van het seizoen) en dolfijnen. En natuurlijk alle tropische vissen die je je maar kunt indenken… Indien je van koraal houdt dan zou ik vilanculos of ponta d’oura (met helaas te veel aso duikers uit Johannesburg) of sodwana (zuid Afrika) aanraden.
In tofo kan ik Bamboozi aanraden. Ook de bijbehorende duikschool is goed. Zelfs op de momenten dat mijn vrouw en ik de enige diuikers waren werd er een boot geregeld en zijn we gaan duiken! Bamboozi Bleek achteraf van een nederlandse eigenaar te zijn, leuke man die ook nog wel eens iemand mee wil nemen naar Durban indien dat zo uit komt.

Alles wat je wil weten over mozambique of als je vragen hebt:
http://www.mozguide.com/fala/forum.asp?FORUM_ID=10 Mozman weet alles…

Vliegen op Maputo is duur. Je zou kunnen overwegen om heen te vliegen op Jo’Burg en vanaf daar je reis te starten: shuttle bus brengt je in 8 uur naar Maputo. Of je zou met een low cost carrier (Jo’burg Lanseria airport) op Inhambane of vilanculos kunnen vliegen (LAM, travelmax of Air Pelican).

Indien je door wilt richting Tanzania, check het seizoen… Mozambique en Tanzania willen weleens onbegaanbaar worden tijdens en na het regenseizoen.

Indien je kiest voor: Nairobi en Dar. Check Swiss Air of Kenia Airways.

**
**