mijn vriend en ik willen eind juli begin augustus een reis naar Afrika maken. En we zitten te denken aan een kampeerrondreis door kenia, tanzania en zanzibar. Met welke organisaties hebben jullie ervaring? Wat raden jullie ons aan?
Hi,
Leuke plannen!
Ik ken veel mensen in Kenia die advies kunnen geven, boekingen maken en begeleiden. Mocht je interesse hebben, hoor ik dat graag van je! Het is niet nodig om vanuit Nederland al boekingen te maken. Als je in Nairobi begint weet ik een leuk pension. Van hieruit zou je alles kunnen regelen precies zoals jullie het willen.
Hebben jullie al een vlucht geboekt?
Succes, Mwikali
Wij zijn vorig jaar in Kenia en Tanzania geweest. Een super ervaring!
Wij zijn in augustus/september geweest. Wij hebben de reis via Sawadee gedaan. De kampeerrondreis…Een echte aanrader!
Succes&natuurlijk veel plezier!
Hoi Roos,
We hebben deze reis vorig jaar in oktober gedaan met Koning Aap. Was erg leuk en ontzettend genoten. Juist het kamperen gaf toch wel een extra dimensie aan de reis. Ook de groep waarmee we op pad waren was goed bevallen maar daar moet je denk ik wel gewoon geluk mee hebben. De rondreis deden we met een truck met opbouw met confortabele banken. De truck had grote plasic ramen die (na opgerold te zijn) bij de gamedrives grote vrijheid naar buiten gaven. Makkelijk foto’s nemen. Een nadeel van een truck t.o.v. 4w jeeps is de wendbaarheid en grotere kans op vastzitten. maar ja zo’n rondreis met een jeep doen is vaak wel een stuk duurder. Succes en veel plezier ook met de reis uitkiezen.
Grt, Rob
Ik ben vorig jaar in juli met de Sawadee de kampeerrondreis door Kenia/Tanzania met verlenning op Zanzibar gemaakt. Het is goed bevallen. Het Kamperen en met de groep iedere avond rond het kampvuur hoort er helemaal bij!
Afwisselend aan het kamperen zit je hier en daar wel een nachtje in een lodge (met badkamer en stopcontact), en deze combi was fijn (weer (goed kunnen) douchen en je batterij opladen voor je camera…).
Bij ons was de keuze op Sawadee gevallen, vanwege het kamperen, de instelling van Sawadee (de locale initatieven ect.) en de gunstige prijs/kwaliteit. Waarom in een vier sterren hotel zitten, als een minder duur hotel ook gewoon goed is.
Je moet bij deze reis wel een flexibele instelling (geldt bijna voor reizen, toch…) en enige kampeerervaring hebben. Je moet gewoon je eigen tentje op zetten en bedje opmaken, helpen met koken, de afwas en de truck… (er is een corvee rooster), maar ik vind dat meer dan logisch… (beetje idee van het schoolkamp, maar erg gezellig…)
Wil je meer weten, kun je me altijd een pb-tje sturen.
Groet Annelies
ps tip: neem voldoende batterijen mee (of extra accu) en vochtige doekjes en desinfect-spul voor je handen is erg handig. Neem ook voldoende cash geld mee (dollars en euro’s).