Ubud

De vakantie komt steeds dichterbij en ik heb er heel veel zin in. Op 7 oktober vliegen we.
We verblijven 17 dagen in Bali in Canggu en vandaaruit gaan we uitstapjes maken. We gaan in Ubud1 dag mee met een georganiseerde fietstocht door de rijstvelden etc. Graag willen we nog 1 dag diverse dingen bekijken zoals Monkey Forest, paleis, paar tempels, rio Helmi gallery & cafe en een dansvoorstelling. Mijn vraag is is alles te belopen in deze stad of kun je beter een fiets huren. Ik vraag dit omdat mijn man een slechte rug heeft en niet lang kan lopen. Kunnen jullie mij adviseren?

Taxi huren. Goed afdingen op de prijs! Zeker met een pijnlijke rug aan te bevelen.

Fietsen in Ubud lijkt mij dan geen goed idee, het is op sommige plaatsen nogal heuvelachtig…

Eigenlijk zou je wat langer in Ubud moeten verblijven. Je zou dan een brommertje kunnen huren en dan één van die vele fietsroutes vanuit Ubud kunnen doen. Zij gaan bijna allemaal over verkeersarme wegen door het echte Bali met mooie dorpjes en schitterende rijstvelden. Je huurt al een brommertje voor ongeveer 5 euro per dag. Fietsen kan ook, maar met een brommertje is het meer relaxed. Die fietsroutes kun je vinden op de site van Actief in de Tropen: actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Ubud is de laatste jaren erg veranderd in een zeer toeristisch stadje met heel veel handelaren. Overdag is het zeer druk vanwege de vele dagtoeristen, vanuit geheel Bali organiseren touroperators dagtochten hier naar toe, maar s’avonds is het stil.
In en buiten Ubud wonen de beste dansers, musici, schilders en houtsnijders van Bali. Elke dag van de week is er wel ergens in de omgeving een tempelfestival, viering of tentoonstelling. Het centrum is zelfs (althans voor mij) niet meer interessant. Maar als je Ubud verlaat, dan kom je in het echte Bali, koop daar (dus buiten Ubud) je souvenirs. Alle prijzen in Ubud liggen veel en veel hoger dan daarbuiten.
Ondanks dat het zeer toeristisch is, is het toch een ideale verblijfplaats op Bali. Er is heel veel te doen en te beleven.
Hans

ik heb inderdaad gefietst. Handig vond ik. Vooral in het centrum zelf. Ook fietstochtjes in de omgeving gemaakt. Het is inderdaad heuvelachtig met een flinke heuvel als je Ubud in komt. Daar heb ik een stukje gelopen. Maar voor de rest maakte ik juist gebruik van de heuvels bij het dalen om vaart te maken voor dat je de heuvel op moet. (woon pal naast de duinen hier in Nederland dus daar doe ik het ook. Ik vond het goed te doen. ( Maar vooral in Ubud zelf dus ook heerlijk om een fiets te hebben. Lekker vrij.

Hi allemaal.
weten de Bali kenners meer plaatsen zoals Ubdu vooral om het weer in ochtend en de 's avonds?
charles ik vind het heerlijk .