Fietsroute op Bali

Wij willen graag fietsen op Bali. Nu heeft vlieg en fiets goede (koga myata) fietsen te huur en beschreven reisroutes. Deze vragen echter absurde prijzen! Zijn er mensen die ook goede fietsen daar hebben gehuurd en zo ja wwar en heeft iemand beschreven fietsroutes voor ons? Wij willen ongeveer 10 dagen fietsen.

Alvast dank!
Lise

Wij hebben in 2005 2 weken gefietst op Bali. We hebben in Ubud 2 mountainbikes gehuurd voor 2 dollar per dag. De fietsen waren vrij basic en een beetje te klein voor mij. Als je groter bent dan 1.75 m. dan zou ik daar geen fietsen huren. Misschien is het nu wel mogelijk.
Ik vond deze fietstocht achteraf te zwaar. Wij zijn echter geen ervaren mountainbikers.
De wegen zijn ontzettend steil in het binnenland en de uitlaatgassen van de vrachtwagens is ook niet echt prettig te noemen. We hebben ons regelmatig omhoog laten brengen op zo’n pick-up minibusje omdat het te zwaar was om omhoog te fietsen.
Je leert Bali zo wel goed kennen.
Koop daar wel een goede wegenkaart, wij hadden een goedkope en daar stonden allerlei wegen op die niet bestonden en wegen die wel bestonden stonden er niet op, erg lastig als je met je fietsje weer de berg af moet en een straat verder weer omhoog.
Het was in ieder geval een superervaring.

1 like

Ik ben van Ubud naar Gunung Kawi gefietst, en dat was ook veel en veel te zwaar vor mij. Niet vanwege de afstand, maar inderdaad vanwege de bergen.

Ik heb ook een georganiseerde fietstocht gemaakt bij de Gn Batur. Met een busje omhoog, en met een gids de berg af. Leuk, en veel minder zwaar, maar ook duurder.

Ik zou een kaart nemen waar ook hoogtes opstaan, anders kun je echt niet inschatten wat te doen is op een dag. Er zijn ook bureaus die fietstochten organiseren, maar die zijn een stuk duurder dan de paar euro die je kwijt zou zijn als je het zelf doet.

1 like

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Hallo Lise

Als je op Bali gaat fietsen , kun je fietsen huren in de vakantiecentra zoals Lovina , Ubud , Kuta en Sanur. De fietsen zijn echter meest iets te klein voor personen die groter dan 175 zijn.

Om te voorkomen dat je teveel bergopwaards fietst , zou je de volgende fietstour in 10 dagen kunnen doen .

Dag 1 van Ubud naar Kintamani. Neem in Ubud een kleine achterweg naar Tampakshiring , en vandaar over een niet te drukke weg omhoog naar Kintamani.
Dag 2 bergafwaards, van Kintamani naar Candidasa.
Dag 3 van Candidasa naar Amed.
Dag 4 van Amed naar Airsanih, ( vlak voor Singaraja )
dag 5 Van Singaraja naar Lovina
dag 6 van Lovina naar Munduk in de Bergen .
dag 7 ( neem eerst autovervoer van Munduk naar Tamblingan ) Tamblingan naar Bedugul.
Dag 8 Van Bedugul naar de uitgestrekte rijstvelden van Jatiluwih
Dag 9 Van Jatiluwih naar de Batu Karu tempel en door naar Tabanan ,
Dag 10 van Tabanan naar de Tanahlot tempel , en door naar Kuta.

Zo heb je veel moois van Bali gezien , op een minder moeilijke manier.
Lees in je reisgids wat er allemaal te doen en te zien is en je hebt een perfecte vakantie .

Veel plezier

Kelapa

1 like

Wat mij brengt op deze vragen:

Wij denken aan een overnachting in Ubud (dan maar een nacht minder in ons geboekte strandhotel) We willen dan graag in de omgeving daar iets gaan zien. Het liefste mooie fotogenieke plekjes.

Vraagjes zijn dan of ik daarvoor in Ubud wel goed zit? En ook of jullie mij fietsen kunnen aanraden of wandelen?

De kwestie van welk hotel, daar ben ik het forum nog voor aan het doorspitten…

In en rondom Ubud zijn zat fotogenieke plekken. Hangt er natuurlijk vanaf wat je op de foto wilt zetten…

Rondom Ubud kun je goed fietsen, al kan het wel heuvelachtig zijn. Voor wandelen geldt hetzelfde. Er zijn zelfs speciale wandel- en fietsroutes voor die omgeving gepubliceerd.

Een aardige fietsroute , met veel fotogenieke plekjes vindt je als je vanuit Ubud richting Tegallang fiets ,een bordje met een pijl voor linksaf , een kleine landweg in naar Tampak shiring. Voor een hotel in Ubud zou ik niet veel drukte maken , de keus is zo groot en in elke prijsklasse.
Veel plezier , en mail me gerust als je nog meer informatie nodig hebt. ( Wij werken en wonen immers al jaren op Bali ) [EMAIL=“vandenberginbali@hotmail.com”]vandenberginbali@hotmail.com

Op deze site vind je uitgeschreven fietsroutes (en wandelroutes) rondom Ubud. Je hoeft ze alleen maar uit te printen

1 like

THX guys, ik ga er even voor zitten!

Hoi,

Wij zijn net terug en hebben inderdaad een paar fietsroutes gedaan van actiefindetropen.nl Je kunt overal fietsen huren in Ubud, maar de kwaliteit is nogal wisselend. Wij hebben goede mountainbikes gehuurd in de straat van het paleis, schuin tegenover de Starbucks. Deze organisatie heeft ook georaniseerde fietsroutes. helaas weet ik de naam niet meer!

Succes en plezier!

Groet,
Lise