Fietsen Bali

Hallo,

Wij zijn met 10 mensen die voor drie weken naar Indonesie gaan. Wij zouden graag 2-3 dagen fietsen op Bali en vroegen ons af of iemand goede ervaring mee heeft met georganiseerde fietstochten of zelf gekozen routes?

Dank u wel!

Als de conditie in orde is ,en jullie kunnen een vochtig heet klimaat aan, kan je hier fietsen op Bali.
Er zijn echter geen fietspaden oid en linksverkeer wa heel druk is en verkeersregels kent de gemiddelde Indonesier niet, zodra hij zijn huis verlaat. In een auto of op de motor ga je gewoon met de stroom mee. Fieten in Denpasar is levensgevaarlijk.
Ietwat negatief maar wel realistisch, de infrastructuur laat te wensen over door de hevige voortdurende regen van de afgelopen jaren, en daar wordt echt niet veel aangedaan.
Dwz de straten en wegen zitten vol met (val) kuilen. Sorry maar tis niet anders, en aan sprookjes hebben jullie ook niets toch ?

Alternatief : je kan van een vulkaan fietsen heb ik ooit eens horen zeggen.

Wij hebben al twee keer gefietst op Bali met onze eigen kinderen en onze ervaring is helemaal niet zo slecht. Zodra je weg bent van de drukke gebieden zoals Kuta en denpasar valt het reuze mee met het verkeer. Zeker als je de meer belangrijke wegen vermijdt en dat moet je juist ook doen om het mooie van het eiland te zien. Je kunt idd een hele mooie lange afdaling maken van de Agung naar Ubud! Kom je door en aantal leuke dorpen en zo nu en dan links of rechts af slaan om het echte leven te zien.
Als je meer wilt weten mail even naar bramvanenckevort@yahoo.com
Groet en heel veel plezier gewenst!
Bram

Informatie over fietstochten op (Oost)Bali vindt u hier:

http://eastbalibike.com/about.html

Wij hebben fietsen (mountainbikes) gehuurd in Ubud, en hebben een lange route uit de Lonely Planet gevolgd. Dit was op zich wel te doen, met flink wat rust pauzes tussendoor. Wij zijn geen geoefende fietsers dus met het warme klimaat best pittig. De wegen zijn niet al te best, en je moet natuurlijk goed opletten. Maar met de fiets rond Ubud fietsen is echt geweldig. Je komt op zeer mooie plekjes waar je anders nooit komt.

Je kan zeker wel fietsen hoor op Bali en zeker als je in een groep gaat.Zorg wel dat je goede mountain bikes huurt met degelijke remmen want het gaat heuvel op en heuvel af…Een goede verlichting voor 's avonds die je aan je arm kan bevestigen kan je beter maar in Nederland komen en meenemen.En draag altijd een goede fietshelm.Koop die ook maar in Nederland.Als je buiten Kuta,Legian,Seminyak gaat fietsen, kan je de tocht van je leven maken langs de sawah’s en tempels ed.Houd je gewoon aan de regels, blijg bij elkaar en blijf lekker links rijden en laat je vooral duidelijk zien met bijv kleurige kleding en clip-on lampjes ed.Zorg voor een goede zonnebrand lotion.Ik woon zelf al jaren in Jakarta en heb ook een huis op Bali waar ik regelmatig verblijf om de drukte te ontvluchten en dus ook om een beetje te duiken en te fietsen…Selamat jalan! :zon02:

Mijn suggestie zou zijn om vanuit Ubud te gaan fietsen. Zoals anderen ook al zeggen, is Kuta en Denpassar erg druk. Ook minder leuk om te gaan fietsen. Wijzelf zijn georganiseerd 1 dag weggeweest naar Agung en vervolgens in een paar uur hoofdzakelijk bergaf! Erg relaxted met goede begeleiding en regelmatig leuke tussenstops. Op 't einde hebben we een tradionele lunch gehad. Qua conditie moet het wel lukken want in onze groep zaten jong en oud. De groep past zich ook aan, hoor! :slight_smile: Vanuit Ubud kun je ook mooie tochten zelf doen. Dit is niet moeilijk qua routes. Ook verdwalen is niet erg, want je komt dan waarschijnlijk ook op plekjes die juist erg leuk zijn. Tip is wel om een fiets te huren met versnelling, want het is regelmatig op en af. De wegen vonden wij prima, goed om te doen (maar kwamen daarvoor uit landen zoals China, Cambodja en Laos). Heel veel plezier!

Ook ik wou fietsen in Ubud, maar het is me erg tegen gevallen. Sowieso omdat je inderdaad last kan hebben van het verkeer. Maar vooral omdat er toch vrij veel heuvels zijn. Dit in combinatie met het vochtige weer in Ubud maakte dat ik me echt rot gezweten heb. Ik ben weer lekker gaan wandelen. Als je fietsroutes zoekt kun je kijken/ googelen op de site van ‘Actief in de Tropen’. Hier staan wandel en fietsroutes rondom Ubud.

groetjes Tiny