Fietsen op Bali en Lombok

Hoi,
Wij vertrekken 1 september 2011 naar Bali. Nemen onze eigen fietsen mee en gaan 1 maand rondtoeren op Bali, Lombok en waarschijnlijk Sumbawa. Wie gaat in dezelfde periode die kant op? Graag suggesties waar je rekening mee moet houden en wat je bv. moet zien op Lombok.

Wij vertrekken over 1,5 week met onze fietsen naar Bali.
Nog tips?

Lombok is fantastisch mooi. De wegen kunnen voor fietsen soms heel stijl zijn zeker de weg van Senggigi naar het Noorden toe of de weg van Mataram over monkey forrest.

De uitzichten zijn fantastisch mooi. Zelf vind ik de weg van Senggigi naar het noorden super mooi, mooie baaien, super gaaf. De wegen in het zuiden zijn wat minder begaanbaar maar naar Kuta lombok kan je zeker fietsen.

wij gaan volgend jaar 3 weken met eigen fietsen naar Bali. We willen een rustige rondreis maken. dus zoiets als een dag fietsen dan een dag rust. kom je dan het eiland rond? heb je al ervaring opgedaan die je wilt delen?
laat aub even weten.
groet

Actief door de tropen website heeft fietsroutes (en wandelroutes) rondom Ubud. Ik heb er 3 van gedaan. Bij 1 moesten we wel regelmatig rondvragen want die klopte niet helemaal maar de rest was wel leuk.

Soms lijkt het verkeer in de steden wat druk. Dat is meer wanneer je langs de kant v.d. weg staat. Toen dacht ik echt van jee, moet ik hier fietsen? Maar als je er middenin zit gaat het vanzelf. Goed linkshouden, er zitten veel kuilen in de weg maar iedereen houdt wel rekening met elkaar. Vooral als ze toeristen op de weg zien. Het viel me heel erg mee om daar te fietsen

Probeer niet ergens binnendoor te fietsen over een klein weggetje op de kaart.
Deze zijn vaak te stijl om te fietsen, vooral midden op het eiland.
Probeer een goede wegenkaart van Bali vanuit huis mee te nemen. Terplekke is het erg moeilijk om een goede kaart te vinden. Ze zijn allemaal anders.

Heeft iemand ervaring met het fietsen naar Tanah Lot?

Ik heb begrepen dat een wandeltocht vanuit Kuta daarheen ongeveer 6 uur duurt. Nu vind ik dat wel erg lang dus lijkt fietsen me een betere optie. Ik kan tot nu toe alleen fietsroutes in omgeving Ubud vinden. Ben benieuwd of iemand al eens vanuit omgeving Legian naar Tanah Lot is gefietst en via welke route (de wandelroute gaat gewoon over het strand maar dit lijkt me met de fiets geen optie :wink: )en hoe lang je hier over doet?

Als dat zou kunnen dan alleen bij eb, Tanah Lot ligt in zee, en wordt beschermd door geel - zwart gestreepte slangen die je niet mag kwetsen of doden. Voor Hindus zijn ze heilig. De smalle dam die er was om naartoe te lopen is weggespoeld door de onophoudelijke regen van de afgelopen 2 jaar

Ik weet dat Tanah Lot in zee ligt maar ik bedoelde het fietsen naar Tanah Lot ook niet zo letterlijk als jij het opvat haha ;). En euh slangen doden was ik zeker niet van plan haha :expressionless: . Ik bedoel dus meer, of iemand ervaring (en evt. een route heeft) om van Legian **richting **Tanah Lot te fietsen, met de bedoeling dus, om het gewoon op een afstandje te bekijken.

Wij zijn er per scooter naartoe gereden vanaf Sanur.
Ik zou de route niet meer weten maar je kunt er dus komen via de weg.

Hallo,

Wil je met een fiets of scooter op pad en de uitlaatgassen vermijden dan is het verstandig om een recente stratenboek van bali te kopen.
Daarnaast is het superhandig om een telefoon mee tenemen waarop je google maps kan bekijken. Een lokaal simkaartje kost +/- 1,25 euro , je laad hem op met 10 euro, voor 2,50 euro zet je er 100 mb.

Wij hebben dit jaar veel scooter rondreizen georganiseerd en het bovenstaande geadviseerd. Alle deelnemers (diverse stelletjs),waren hier heel tevreden over. Hierdoor hebben ze vele leuke lokale taferelen meegemaakt.

Willen jullie wat impressies zien dan kan dat op onze facebookpagina :

Hier hebben diverse gasten een fotoalbum geplaatst van hun rondreis.

Een fijne fietsvakantie gewenst,

Warme groet, :chin:

Marcello Supusepa
marcello@homebalihome.com
http;//www.homebalihome.com

P.S.
Een fietstocht op het zuidelijke gedeelte van Bali langs diverse nog onontdekte witte stranden is een ware beleving!
Tevens verhuren wij vanaf 2012 ook navigators (tomtom’s) voor op de scooter, maar deze kunnen ook aan en fiets gemonteerd worden.

He he, je hebt me door wat jammer nou. Ik zag het al voor me de bestorming vanTanah Lot en de lieve slangetjes ,hihi

Haha, ik zie het nu zelf ook voor me lol2. Maargoed, ik denk dat ik daar ter plekke maar ga beslissen hoe ik er naar toe ga. In iedergeval bedankt voor de tips.

Hoy,ik wil in januari of februari naar Bali om daar te gaan fietsen.
Ik las net dat jullie daar ook gefietst hebben .
Is het mogelijk dat je mij nog wat tips kan geven.?
Groetjes Ton.

Beste,

Wij, Trees, Ann, Hans, en Daniel zijn net hetzelfde zinnens. Kunnen jullie ons tips geven hoe we op de gewone kleine wegjes geraken, of blijven we toch wegenkaarten volgen. We zouden graag het groene en rustige beleven met onze fiets
Dank voor een reply
Daniel Van Ghelue
daniel_van_ghelue@me.com

vergis je niet in het binnenland, de wegen hier zijn enorm steil en glad. er zijn maar weinig wegenkaarten te vinden die kloppen.
Aan de kust in het zuiden is het druk en lawaaiiig.
Wij hebben op bali 2 weken gefietst maar zullen dit niet nog een keer doen. in ieder geval niet op een gehuurde fiets.