Fietsroutes op Bali en lombok

Beste reizigers,

Volgend jaar in oktober 2013 plannen wij Trees en Daniel samen met onze vrienden Ann en Hans een fietsvakantie op Bali en Lombok.
Daar we graag de dingen zelf organiseren hadden we graag info over de verschillende fietsroutes en logies op deze eilanden.
We zouden ook onze eigen fietsen willen meenemen. Elke info is super. Dank bij voorbaat
Trees,Daniel, Ann, Hans

Er zijn heel veel plaatsen waar je kan logeren, het is niet te doen hier alle logies van het eiland neer te pennen. Kijk eens in een reisgids als de Lonely Planet, of op een website als Zoover, Hotelbookers of Agoda.

Je kan niet bij alle airlines fietsen meenemen. Deze moet je aanmelden voor vertrek en er zijn extra kosten aan verbonden.

Houd er rekening mee dat niet alle reserveonderdelen zomaar te krijgen zijn.

Ik heb een paar keer zelfstandig gefiets op Bali, maar als ongeoefende bergrijder vond ik dat vooral erg warm en heel erg zwaar :slight_smile: Bali is een vulkanisch eiland en je zult vaak steil omhoog of omlaag moeten.

Ik zou zeker ook fietshelmen meenemen.

Heb je ergens de fietsroutes gehaald of bestaan er fietsroutes in boekvorm ?

gebruik even de zoekfunctie rechtboven in de hoek, er is hier wel eens wat over fietsroutes geschreven.

zelf heb ik een keer een georganiseerde tocht gedaan vanaf de Gunung Agung, en heb ik met behulp van een gewone kaart rondom Ubud gefietst.

je kan ook in Indonesie voor ongeveer 20 euro een SIM-kaart met een ruime datalimiet kopen, en je smartfoon (met googlemaps) inzetten als navgatie. dat heb ik afgelopen weken een paar keer gedaan, en dat werkt meestal redelijk goed. plan wel je route vantevoren, want de dekking van het telefoon/3G-netwerk is niet overal even goed!

Interessante fietsroutes vind je op de site van Actief in de Tropen. Deze fietsroutes hebben als vertrekpunt Ubud. ik heb er zelf menigmaal gebruik van gemaakt. Ze gaan over het algemeen over rustige landweggetjes.

Is er iemand die het fietsrouteboekje van Awol in zijn bezit heeft en dit met ons wil delen.

Hallo Fotohuis!

Er is een boekje (!) die via marktplaats o.i.d. soms nog wel te koop is:
“Jalan Jalan”, geschreven door Emile Leushuis.
“Korte fietstochten op Java, Bali en Lombok”.

Suk6 en veel plezier. Doe ze daar de groeten van mij!
Hans

Wij hebben regelmatig gasten van / via “AWOL” in ons hotel. Zij maken gebruik van de service van AWOL om tegen een klein extra bedrag op de vliegticket hun eigen fiets mee te kunnen nemen naar Indonesie, maken gebruik van een handig boekje met interessante fietsroutes en etappes, en natuurlijk de aanbevolen hotels voor de overnachtingen. Meer info via : http://www.awol.nl/

Hallo Fotohuis,

wij hebben een boekje van Awol, fietsroute Bali en Lombok in ons bezit en zouden dit eventueel wel met jou willen delen.
Ik zag nu pas je vraag op de site, dus vandaar mijn late reactie, misschien ben je ondertussen al voorzien?

Groeten Friezin

Tuuuurlijk fietsen hier op Bali!!! Nu om 4.00 am is het nog steeds 34 graden en natuurlijk ??-schaduw iig voor ons.
Wij wonen hier pas een decennia ,en weten niet zoveel als die andere betweters ,maw deze periode van het jaar ,en daar kan je momenteel geen peil optrekken=heerlijk om te reizen. En niet klagen als het toch niet zo leuk was als je gehoopt had

Beste Friezin,

Ik vertrek volgende week 4 feb met mijn vriend naar Indonesie om 7 weken te fietsen op java, bali en lombok, misschien ook Sulawesi. Ik ben aan het speuren naar een boekje van AWOL. Hebben jullie deze nog toevallig?

Alvast dank,
Veel groeten, Claire

Ik heb ook de route van AWOL gefietst op Bali, het boekje heb ik helaas al weggegeven, maar je vindt de route ook terug op het kaartje van Bali op mijn site “Actief in de Tropen”. De uitgestippelde route van AWOL gaat over het algemeen over doorgaande wegen en dat is gewoon jammer. Ik zou alleen het zuiden van Bali vermijden vanwege de overvolle en gevaarlijke wegen. Pas na Klungkung wordt het leuk fietsen, rustig, relaxed en kun je pas echt gaan genieten. Op Lombok heb ik niet gefietst, op Java alleen vanuit Yokyakarta.
Hans

Hallo Claire,

Het fietsroute boekje heb ik helaas niet meer.

Met`vriendelijke groet,
Friezin