Wij verblijven a.s. oktober 5 dagen in Ubud.
Heeft iemand tips/ suggesties voor mooie en of bijzondere trips/tours vanuit Ubud??
vr.gr. Keti::vak02:
Wij verblijven a.s. oktober 5 dagen in Ubud.
Heeft iemand tips/ suggesties voor mooie en of bijzondere trips/tours vanuit Ubud??
vr.gr. Keti::vak02:
Waar houd je van?
Vanuit Ubud zou ik zeker een dagje wandelen of eens een fiets huren. Goa Gayah is prima per fiets te bereiken en je komt langs vele houtsnijwerkplaatsen waar je een kijkje kan nemen.
Wat trips verder weg betreft: alles is vanuit Ubud wel te bereiken, maar afhankelijk van waar je nog meer blijft kun je soms beter een andere uitvalsbasis nemen. Mijn ervaring is dat transport vanuit zuid Bali goedkoper is dan vanuit Ubud.
Dank je wel voor je reactie.
We beginnen in Sanur, daarna Ubud, dan Lovina, Putemaran,en dan Seminyak.
De transfers naar de hotels (verblijven) zijn geregeld, maar voor de rest weet ik niet of de chauffeur bij ons blijft, daar ik al mijn reispapieren nog niet binnen heb gekregen, volgens de reisorganisatie komen die deze week per mail binnen en dan zie ik wel hoe alles loopt, maar ik wil wel vooruit genoeg informatie verzamelen, daar familie en bekenden die al meerdere keren op Bali zijn geweest, 5 dagen Ubud veel vonden. Maar we wachten wel af.
Vr.gr. Keti:wereld:
Een transfer is niet hetzelfde als een chauffeur die bij je blijft. Voor ongeveer 400.000 rp kun je een chauffeur voor een dag regelen. Soms voor iets minder. Deze prijs is inclusief benzine.
Dag Jenny,
Vanwege ons werk hebben we maar weinig vrije tijd en die brengen we het liefst door met onze familie,kinderen enz.maar toch proberen we ook tijd te maken voor internet en kijken ook altijd eventjes op dit goede forum.Jouw berichten vallen ons altijd op.Altijd to the point en correct,voorzover we weten ,want buiten o-java,weten wij ,als indonesiers qua steden enz ook niet veel ,maar jij heb veel informasi.Maar er zijn gelukkig ook anderen ,bijvoorb.die mneer amed op bali wonend.komplimen ja.één van de weinige issues die we missen is de taal.Naar welk land je ook op vakantie gaat maar de taal kan veel toevoegen aan het plezier en interesse(als die er is) voor de cultuur van bijvoorb Indonesia.
Hoewel we wel mensen kennen die al jaren op vakantie naar bali gaan en altijd zeggen : we zijn in indonesie geweest,grappig ja.
salam
siri
Bedankt voor je comliment.
Ik ben de afgelopen jaren vaak (10 keer) in Indonesie geweest, waarvan twee keer langere tijd. Het land blijft me fascineren en ik deel mijn enthousiasme graag met anderen.
Wat de taal betreft: ja, het heeft absoluut zo zijn voordelen als je Indonesisch spreekt. Zelfs op Java. Maar op plekken waar veel touristen komen spreekt men ook Engels.
Een moeder van een van mijn leerlingen bedankte me ooit dat ik in haar dorp woonde. Zo werden de kinderen gedwongen Indonesisch te praten, want normaal spreken ze alleen Balinees En die taal begrijp ik echt niet…
Terimah kasih di muka berita.
semoga berhasil.
Ik wil ook gaan fietsen op Bali. Fiets wel eens van dorpje naar dorpje hier bij mij thuis maar ik heb geen goede conditie ofzo. 22 km fietsen in omgeving ubud? Is dat aan te raden? Westen van ubud via actief in de tropen
Via Wereldwijzer app
Ik heb ooit besloten om zelfstandig op een goedkope huurfiets van het hostel van Ubud naar Gunung Kawi gefietst. Dat was ongeveer 20 km heen en terug, maar totaal geen aanrader omdat de heenweg steil omhoog ging. Ik heb vaak moeten afstappen, het was écht te zwaar. Terug ging te snel en moest ik continu bijremmen. Ook niet ideaal. Wel een mooie route trouwens.
Ik heb ook een keer een tourtje geboekt en heb toen bij Gunung Batur gefietst. Dat was vast verder, maar een veel makkelijkere route. Je ging niet retour, fietsen werden vervoerd. Je ging bergaf, maar niet te steil.
Afstanden zeggen niks in Indonesië. Geen idee dus of 22 km ver is in dit geval.