2,5 week bali

Ik heb met 1,5 week java gehad, en kom vandaag aan in bali… Ga gelijk door naar ubud! Maar hebben jullie tips voor ubud en wat erna?
Gili trawi… Staat op mn lijstje, en wil eindigen in lombok om daar t vliegtuig naar jakarta te pakken

Ik zou zeker gaan raften en snorkelen in Amed vanaf het strand. Gili trawangan dan als laatste, vanaf daar kun je makkelijk naar Lombok toe natuurlijk. En dan heb je daarvoor nog genoeg tijd over voor andere dingen

Thanks gili trawi en lombok staan op de planning, maar heb jij/jullie nog tips voor daartussen? Denk in 5 dagen heb ik ubud wel gehad, en heb nog 20 dagen :slight_smile:

Als je van wandelen of fietsen (brommeren) houd, dan vind je op de site van Actief in de Tropen veel uitgezette wandel en fietsroutes allemaal vanuit Ubud, die gratis te downloaden zijn. Zij gaan allemaal door prachtige gebieden en afgelegen desa’s.
Ubud is erg toeristisch en commercieel. Overdag is het er zeer druk en een grote file van auto’s, maar toch is Ubud een must. Er zijn volop uitgaansgelegenheden in alle prijsklassen, maar ook op gebied van kunst en cultuur is er van alles te beleven.
In plaats van de Gili’s zou je ook kunnen overwegen om naar het eilandje Nusa Penida te gaan, dit ligt vlak onder Bali, je kunt er ook mooi snorkelen of duiken en het eiland is gemakkelijk en snel te bereiken vanuit Sanur (Sanur is trouwens ook een mooie badplaats.) of vanuit Padangbai. Voor de Gili’s ben je vanuit Ubud gauw een reisdag kwijt. Voor Nusa Penida ben je nauwelijks reistijd kwijt. Verder is Nusa Penida nog erg primitief, nog niet commercieel zoals Bali, het is nog puur met enkele idyllische strandjes, het is nog niet zo ontwikkeld voor het toerisme, maar het eerste hotel is al geopend 2 jaar geleden (Ring Sameton Inn). Je vindt hier ook de hindoe cultuur zoals op Bali. Ook op de site van Actief in de Tropen vind je heel veel informatie. Vanuit Nusa Penida kun je dan ook nog een paar andere eilandjes bezoeken Lembongan en Ceningan, ook zeer de moeite waard.
Hans

1 like

Thanksvoor de tips! Zit hier even zwaar tegen, vorige week vbij n tour een wond opgelopen moest gehechr worden, is nu zwaar gaan ontsteken , infectie.
Mag geen water douchen niks :frowning: baal zo

Das balen, beterschap. Hopelijk gaat het snel beter en kun je nog wat genieten van je reis. Nu maar zonnen dan

Ieder z’n smaak, maar ik vond Sanur echt 3x niets. Als je dan toch naar een toeristische plek wilt gaan zou ik eerder Seminyak aanraden. Geen idee trouwens of de 23 voor je leeftijd staat Casper23? Maar mocht je idd 23 zijn, dan vind je de gili’s vast leuk gok ik. Persoonlijk vond ik Air het leukste. Nusa Lemongan is ook erg mooi. Beterschap en ondanks nog een fijne vakantie!