contact; ubud mei 2012

hallo,

In de maand mei dit jaar verblijf ik in Ubud.
Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die daar ook zijn in die periode.

Ik reis alleen en ben van plan om lange wandelingen te gaan maken. Als iemand nog tips heeft of zin heeft om mee te gaan wandelen, dan hoor ik het graag!

groetjes Tiny

Hoi Tiny,
Wat leuk dat je in Ubud verblijft. Wij zijn er niet maar ik kan je wel wat tips geven. In plaatselijk winkels is een kleurrijke wandelkaart te koop van Ubud en directe omgeving. Hierop is het stratenplan van Ubud te zien maar daarop aangegeven wandelroutes in de omgeving. In heb er een aantal wandelingen gemaakt. De warmte nodigt niet uit om uren te lopen. De wegen zijn niet altijd even makkelijk te vinden en soms ontkom je er niet aan om stukjes langs de verharde weg te lopen. Maar als je dan wat buiten Ubud zelf bent kun je genieten van de rust, de dorpjes en het zicht op de prachtige rijstvelden. Het is wel verstandig om 's morgens vroeg op pad te gaan, nog voordat het echt warm wordt en verder, dat spreekt voor zich, voldoende te drinken.
Ik wens je veel wandelplezier!

Hé Tiny,

wat leuk dat je precies in mei op Bali bent en in Ubud verblijft. In mei wordt n.l. de Baliwandelvierdaagse gehouden.

http://www.lechampion.nl/event/462/

Ik heb echter alleen het wandelpakket genomen omdat ik al eind april naar Bali vertrek. Ik ga nu voor de elfde keer naar het “Godeneiland” en weet dus inmiddels hoe het één en ander daar werkt.

Naast de wandelvierdaagse doe ik ook een aantal privé wandelingen. Ubud is één van de mooiste plaatsen op Bali om te wandelen. Kijk ook maar eens op de volgende site:

Hopenlijk heb je wat aan deze informatie; en wie weet komen we elkaar wel tegen in mei in Ubud.

Salam, Jan

op http://www.actiefindetropen.nl/indonesia/walking_route staan wat wandelroutes rondom Ubud. Er staan ook fietsroutes op. Ik zou zeker ook een fiets huren. Van een afstand lijkt het een crime om tussen het verkeer te fietsen maar als je het eenmaal doet merk je dat het best gaat. Ik heb ook 2 wandelroutes en wat info in words staan. dat kan ik mailen.

Het leukste vond ik om ook een batikcursus te doen bij I Nyoman Warta (teacher & Batik Class) Jln. Gautama nr. 12 tel. 08 133746554 Tussen de middag ga je even weg voor lunchpauze, de cursus doet hij op z’n achterplaatsje en je maakt zo de plaatselijke bevolking mee. Ook als je de enige curist bent kan je gewoon een afspr. maken (ik heb ook 2x priveles gehad beide keren dat ik in Ubud was.

(als je echt een maand gaat dan is het missch. handig om een tel.kaart daar te kopen als je mobiel simlockvrij is.

Weet niet of je al overnachting hebt?