Wandelen op bali

Een aantal jaren geleden heb ik met behulp van een boekje “bird walks” een aantal leuke wandelingen gemaakt in de omgeving van UBUD. Het boekje is sterk verouderd: veel plekken zijn niet meer bereikbaar (nieuwe hotels…).
Toch zou ik graag op eigen gelegenheid willen wandelen: wie heeft goeie tips voor mij?

Ik de Lonely Planet van Bali stonden een aantal leuke wandelingen rondom Ubud. Helaas heb ik hem niet meer…
Ook heb ik ook een speciale wandelkaart gekocht voor Ubud en omgeving. Ik denk dat ie nog wel te krijgen is bij boekwinkels in Ubud.

En de mijne ligt ook nog in Indonesie :wink:

Maareh, er staat ook een aantal wandelingen in de LP van Indonesie. En ik heb een tijdje geleden bij de Slegthe in Utrecht een boekje zien liggen met allemaal wandelingen en fietstochten rondom Ubud. Ik dacht dat ik het gekocht had, maar helaas…

Je kan ook op de bonnefooi gaan lopen, verdwalen zal je niet lukken, er is altijd wel een behulpzame Balinees die je de weg wijst.

Ik ben ook aan het speuren geweest op internet naar wandelmogelijkheden op Bali.
Kijk eens op www.actiefindetropen.nl, daar zijn hele mooie wandelroutes beschreven in en rond Ubud, die je prima zelf kunt doen.
En www.baliconnect.nl/wandelen biedt mooie wandelarrangementen aan, met wandeltochten van 3 tot 5 dagen en wandeltrektochten van 14 dagen !
En natuurlijk niet te vergeten onze eigen website: www.sudanita-bali.com . Wij zitten in Oost-Bali, met de mooiste natuur van Bali en ontzettend veel wandelmogelijkheden, wel/niet onder leiding van een gids, die nét dat beetje meer toevoegt aan je wandeling! Onze gasten waren stuk voor stuk heel enthousiast!
Je kunt ook mooi wandelen bij het Tamblingan-meer en rond Munduk. Kijk eens op www.ena-adventure.com
Internet biedt echt een schat aan informatie. Gewoon googlen (bv “Bali trekking” of “walking on Bali” ) dan kom je een eind.
Veel wandelplezier op Bali !

Allemaal bedankt voor de tips! Het wandelen rondom Ubud is gelukt: inderdaad een leuke kaart in Ubud gekocht en in de nieuwste LP staan ook weer leuke wandelingen.
Overigens ook nog prachtig gewandeld in Munduk! Een echte aanrader, mooi(st)e rijstvelden?, koffie/theeplantages vriendelijke, behulpzame mensen. Plus de waterval!!