fiets huren

Wij gaan in mei naar Bali.Eerst 3 dagen naar Ubud,en daarna 2 weken naar Sanur.

Wij willen graag fietsen huren,meer als vervoersmiddel,daar ik niet zo heel ver kan lopen.

Wie weet waar ik dat kan doen in Ubud,en Sanur.Waar moet ik op letten,en hoe zit dat met

de verzekering?Zit er ook altijd een goed slot op?Hoop niet dat er veel fietsen gestolen worden daar.

Met vriendelijke groet Mini.

Kan niemand mij helpen?

Hoi mienietje,

Het lijkt er inderdaad op dat niemand hier een idee heeft. De meeste mensen huren een scooter, en als het gaat om fietsen is het vaak eerder een georganiseerde tour van een paar uur, bijvoorbeeld in de buurt van Ubud. Bungalows en hotels en dergelijke hebben soms wel fietsen te huur of te leen, maar dat is niet altijd van hele goede kwaliteit (een fiets wordt dan meer gezien om even naar een supermarktje op de hoek van de straat te fietsen, niet voor langere afstanden).

De website http://www.balibikehire.com/bike-rental/ heeft zo te zien wel wat jij wilt. Ze zitten in de buurt van Seminyak, maar ze kunnen fietsen ook afleveren bij je accommodatie (tegen betaling), dus wellicht kan je met hen contact opnemen. Of anders eerst eens bij je hotel informeren.

Hopelijk heb je daar iets aan.

Groeten,

Erwin

Super bedankt Erwin.Het is ook niet echt voor grote afstanden,maar meer om mij daar te verplaatsen.
Weet jij ook of er altijd een slot bij zit,en kun je met een gerust hart je fiets ergens neer zetten?

Met vriendelijke groet Mini.

In Sanur kun je langs de stranden op heel veel plekken fietsen huren ook bij veel hotels. Volgens mij moet je hem gewoon op slot zetten en komt dat wel goed.
Wij hebben nog een keer op het lijstje staan, de tour met de fiets van een berg af, lekker weinig trappen haha

Fietsen huren in Sanur snap ik, maar Ubud is best heuvelachtig. Lijkt mij toch niet fijn voor iemand die niet ver kan lopen…

Wij hebben ook een tour geboekt in Ubud,naar de rijstvelden met een fiets met een motertje.Perfect voor mij:)

Hallo Zaan.Het is meer om mij te verplaatsen.Wij willen graag een beetje door de rijstvelden wandelen.Met een fiets kan ik dan naar het begin punt fietsen.Scheelt mij weer veel lopen.

Een fiets huren kan in Ubud, vooral dichtbij het centrum vind je veel bedrijfjes die een fiets verhuren, maar je moet niet de kwaliteit verwachten van een hollandse fiets. Let er vooral op dat de remmen goed werken en de bandjes hard zijn. Als je een fiets huurt, huur er dan een met een mandje voorop voor je eventuele spulletjes. Eenrugtas is niet prettig tijdens het fietsen in de tropen. Verzekering kennen ze niet, ach, een slot is eigenlijk in de omgeving van Ubud niet nodig, maar de meesten hebben wel een fietsslot.
Verder is een scootertje huren misschien ook een optie, het zijn eigenlijk allemaal automaten en het is ook best relaxed. Je betaalt ongeveer 5 euro per dag en de benzine kost bijna niets. Vooral ten noorden van Ubud is het leuk fietsen of scooteren, rustige wegen, weinig verkeer, hele mooie desa’s en prachtige rijstvelden.
Voor leuke fietsroutes of wandelroutes vanuit Ubud vind je ook mijn site " Actief in de Tropen", de routes zijn allemaal gratis te downloaden. Al die routes gaan buiten de doorgaande wegen, dwars door kampongs en langs prachtige rijstvelden en panorama’s.
veel plezier met de voorbereiding.
Hans

Hallo Hans,

Bedankt voor je antwoordt,Ik heb op jou site wat routes gedownload.(Mooie site)
Ook mooie wandelroutes vanuit Ubud.

Groetjes mini.