Hallo allemaal,
Ons reisplan wordt steeds iets duidelijker. Voor Bali blijven we 7 dgn in Maleisië (eiland) en na Bali nog 2 dgn in Kuala Lumpur. We hebben 15 dagen voor Bali en willen een aantal plaatsen bezoeken. Er is teveel moois om uit te kiezen! De omgeving van Munduk (‘tropische bergwereld’) sprak ons erg aan en het lijkt ons leuk om daar te wandelen/ een tour te doen.
Na aankomst op DPS:
dag 1 t/m 4 Ubud (Goa Gajah, rivier Ayung, rijstvelden)
dag 4 t/m 7 Munduk of Singaraja
dag 7 t/m 9 Lovina of Amed
dag 9 t/m 14 Gili Trawangan
dag 14 en 15 Legian (van daaruit naar Tanah Lot enz. en dichtbij DPS)
De keuze voor Amed is denk ik het meest logisch, vanwege vertrek naar Gili Islands. Ik heb ergens gelezen dat je ook vanuit Amed een fastboat kan nemen. Klopt dat?
Als we 3 i.p.v. 4 dagen in Ubud blijven, hebben we maar één echte dag om in de omgeving te wandelen/fietsen. Daarom denk ik dat 4 dgn beter is… maar ik twijfel. Wat denken jullie? Of is de omgeving van Munduk gelijk aan Ubud? Dan kunnen we korter in Ubud verblijven.
Het klooster bij Lovina zou ik graag willen zien omdat iemand het een miniBorobudur noemde. Daarom misschien het omreizen waard… Midden Java paste nl. niet meer in ons reisplan.
Het lijkt of je makkelijk tours naar andere plaatsen kunt doen. Zo is er een tour op www.balivillascc.com waar je vanuit Munduk ook naar Bedugul en Jatiluwih gaat. In totaal een tour van 9 uur of zit je dan vooral in een bus? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de tips!
Ik heb toevallig gisteren zitten zoeken naar fastboats tussen Bali en Lembongan en kwam toen toevallig ook vragen en antwoorden over de fastboat vanaf Amed naar de Gilli’s tegen:
Verder ben ik van mening dat (als je tijd wilt besparen) 3 dagen/2 nachten Ubud genoeg is. Wandelen kan je het beste vroeg in de ochtend doen (ivm hitte) en als je een wandeling kiest die begint bij de markt en (via een omweg) eindigt in het Monkey Forrest, dan heb je het meeste wel gezien. De rest van de middag kan je dan nog gebruiken om een beetje rond te kijken.
Veel plezier met plannen! :dag:
Ikzelf kwam met 4 dgn al tekort in Ubud maar ja, heb dan ook veel gedaan daar. Wandeling, batikcursus (erg leuk) mountainbiketocht. Heb er toen nog maar een dag aan vast geplakt (handig als je op de bonnefooi reist)
In Lovina ben ik 2 nachten dus 2½ dagen geweest. Hoe het stadje en strand enzo er verder uitziet weet ik nietAlleen 2 dagtours gedaan. De mooiste heette de Lovina-tour. De boeddhistische tempel Brahma Vihara Arama bij Banjar waar jij het over hebt zit daar bij in, alsmede de Git-Gitwaterval, Ulan Danutempel (in meer), en de warmwaterbronnen waar je zelf ook in mag (slippers, zwemgoed+t’shirt meenemen en neus dicht in de kleedhokjes maar wel een ervaring)
Amed weet ik niet van. Ik ga dit keer ook naar Lombok en doe vanaf daar of de Komodo Hunting by Camera boottour van 5 dgn van Perama of vanaf Lombok naar een v.d. Gili’'s.
Legian als afsluiting is prima. Ik deed Sanur aan het eind. Puur om nog even uit te rusten.
Bedankt voor de tips allebei!!! :chin:
Ik denk dat we vanuit Munduk de Lovinatour kunnen doen. Dat lijkt me wel wat, met name dat klooster en het meer. Singaraja valt af. Munduk is denk ik mooier, meer natuur.
Op Gili T blijven we één dag korter dan de planning in de eerste post. Blijven we een dag langer in Legian. In Maleisië gaan we ook al snorkelen bij een prachtig eiland. Ik heb ook goede verhalen gehoord over de omgeving van Sidemen. Hebben jullie daar nog tips voor?
Ik heb net een mail ontvangen van het hotel in Ubud van onze eerste keus…nu al volgeboekt voor juli! Niet te geloven… Gelukkig zijn er nog meer mooie plekken om uit te kiezen.
Handig die link over de fastboat! Ik heb de site van Amed Sea Express gevonden. Na Gili willen we naar Legian. Moet je dan naar Padang Bai met de fastboat en dan bijv. een taxi?
Greetz!
Klinkt prima.
Welk hotel had je op het oog in Ubud? en nog meer? En welke in Legian?
In Ubud Alam Indah en de andere locaties, maar helaas is er voor die periode alleen nog een dure kamer a 95 usd over. Er schijnt een grote groep te zijn die alles heeft afgehuurd.
Ik wacht verder bericht van Tegal Sari af. We willen een beetje luxe, maar het moet ook weer niet te duur worden.Ik dacht ook aan d’Omah.
In Legian gaan we voor het goede concept van de Tune Hotels. Dat is ons in KL erg bevallen aangezien we de meeste tijd op pad waren. Weinig ruimte maar een heeeerlijk bed en een regendouche
En reclame van de Mc Donalds boven je bed i.p.v. een leuk schilderij was erg grappig. Weer eens wat anders
Door zo’n Tune Hotel kunnen we op andere plekken weer luxer verblijven.
Toch besloten om na Munduk naar Amed te gaan voor 2 nachten en dan door naar Gili! Ik heb advies gevraagd over de route Munduk-Amed en hoe lang je daar over doet. Als iemand op het forum daar iets over weet…
Die Komodotour lijkt me ook mooi. Vrienden van mij zijn o.a. op het eiland Seraya geweest bij Flores. Dat was prachtig! Veel plezier met jullie voorbereidingen!
mm. jammer de hotels zijn te duur voor me (ubud) en te ver lopend van het centrum.
Maar dit is een link naar de video van de komodotour van Perama. Let op het schema op de website wat ze hebben bep. data’s waarop ze vertrekken.
Ik ga het in maart doen. vind het De mogelijkheid omdat je veel dingen ziet en doet die je normaal gesproken niet zo snel zal doen.
http://www.peramatour.com/HKC0102en.php
hey,
ik berblijf in ubud in Taman Harum : http://www.tamanharumcottages.com/
en in Lovina : Hotel Kubu Lalang (geweldige huisjes!)
http://www.kubulalang.com/nl/bali_lovina_beach_bungalows_gallery.html
Beide erg leuk en zeer betaalbare accommodaties.
1 like
dank je. Ik heb inmiddels m’n 1e hotel in Ubud geboekt (ubudbungalow) de rest doe ik op de bonnefooi daar.
Bij jouw link in Ubud stonden ook workshops en dat vind ik heel leuk om te doen. (batikken, dansworkshop etc) dus ik heb 'm toch opgeschreven.