Ubud ; een must?

Als je naar Bali gaat , is Ubud dan een must ?
Ik hoorde van iemand dat, dat de mooiste plek op Bali is, buiten het hoogseizoen.
Wat vinden jullie?

Ik vind van niet.

Ik houd veel meer van de verlaten rijstvelden in het westen, en van de stranden met weinig toeristen bij bv. Yeh Gagga of in het noorden.

1 like

Ubud is de laatste jaren heel touristisch geworden. Er zijn veel winkeltjes waar je souveniers kan kopen. de omgeving rond Ubud is nog steeds heel mooi. Maar misschien wil je wel de drukte ontlopen en als dat zo is is Ubud niet de juiste plek.

1 like

Het is voor even leuk om in het centrum van Ubud te lopen en gade te slaan wat voor magnetische werking Ubud heeft op de diverse pluimage aan toeristen.

Maar daarna kan je beter naar de rand van het dorp gaan en iedere kant oplopen, iedere windrichting heeft wel iets interresants, het zuiden bijvoorbeeld Tegelalang, een lintdorp met links en rechts veel ambachtelijke winkels (veel Xenos, Ikea & Maison de Rieviera produkten kom je daar tegen)
Of richting het westen wanneer je op het kruispunt van het paleis staat, daar neem je de eerste steile heling aan de rechter kant omhoog, zoek naar het bordje Sari organic! Volg dit en dan maak je een fantastische wandeling door de rijstvelden, wanneer je dit pad blijft volgen kan je een 3 uur lange wandeltocht makenmet als eindbestemming weer Ubud.
Naar het noorden kan je bijvoorbeeld de straat nemen waar Ketut Liar woont, dit is de straat waar alle schilders wonen, wederom lintdorp achtig.
Ten westen zijn er veel interieur en meubel zaken te vinden.

Daarnaast kan je ook diverse belangrijke tempels in de omgeving van ubud bezoeken.

En dan maakt het niet uit in welke seizoen je komt…

Warme groet,

Marcello

1 like

Ubud is typies zo’n plaats waar je naar toe gaat voor langere tijd en “op zoek naar jezelf” (!) Veel yoga, meditatie en andere alternatieve centra.
Daarnaast komen er veel dagjesmensen. Met name voor het apenbos en
de markt.
Waar weinig toeristen komen is het museum ARMA aan de zuidkant van Ubud.
Geeft een goed overzicht van de balinese schilderkunst tot heden. Heel leuk
om te bekijken zijn de danslessen voor de meisjes om 15.oo. en de gamelan
lessen voor de jongens om 17.oo. In de toegangsprijs is koffie of thee in het
cafe ARMA.
Behalve ARMA is er het museum Neka -iets buiten Ubud - en in het centrum
van Ubud het museum Lukisan.

Heb vrienden wonen in Ubud en ben iedere keer weer blij uit dat dorp, waar je nu over de hoofden loopt, weg ben. Het is er drukker als Koninginnedag in Amsterdam. Maar als je ervan houd…ieder zijn meug, even buiten Ubud is de natuur nog met nadruk op nog, ongerept en mooi. Maar de inwoners verhuren hun land, ze ruiken het grote geld. Zo heb ik in bijna 11 jaar Bali zien veranderen. Sawa’s moesten wijken voor villa;s , die alweer leegstaan. Ook de weg naar Denpasar was vroeger een een al sawa, en je ging over Klungkung-Gianyar- naar Denpasar, wel zo aangenaam nu is die zelfde weg (Bypass) al zeker 3 jaar onder constructie vanaf Gowah Lawah tot Sanur. Eeuwig zonde.

Hallo,
Wat Marcello en fcochius vertellen over Ubud is héél correct.
Omdat we niet zo ver,(o-java) wonen,gaan we wel eens zomaar,
even een paar dagen naar Ubud, jalanjalan .
Je zal geen spijt krijgen.Veel plezier ja.
siri

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! :cheer:
Inmiddels heb ik een reis geboekt naar de kleine Sunda - eilanden w.o. Bali. Welke reis het is , kan ik hier niet noemen. Dat zal aangemerkt worden als spam.

Kleine Sunda eilanden zegt genoeg hoor, behoeft geen nadere uitleg.

Fijne vakantie toegewenst

Paulana