Wat te doen in Bali?

Dag allemaal,

Veel mensen denken bij Bali aan strand en surfen in het zuiden van Bali en ook Ubud heeft inmiddels een grote bekendheid gekregen. Soms merk ik dat mensen voor 1 of 2 dagen naar Ubud gaan en dan een beetje teleurgesteld zijn. Ze zoeken spiritualiteit en kuntzinnigheid, maar komen niet verder dan de Monkey Forest.

Ook heeft Bali juist ten noorden, oosten en westen van Ubud en de stranden in het zuiden zoveel authenticiteit te bieden. Denk aan: wandelen Munduk, snorkelen Pemuteran, omgeving Lovina, wandelen rijstvelden bij Sidemen, snorkelen en zwarte stranden bij Amed. Bali barst ook van de leuke excursies.

Hierbij reisverslagen van mijn leukste trips op Bali:

(Ze stonden eerst op mijn blog op waarbenjij.nu, maar inmiddels verhuist naar onze eigen website. Het verhaal zelf blijft hetzelfde.)

Voor een mooie villa kan je Villa Baruna in Banjar boeken (nabij Lovina) - www.balistrandvilla.nl

Ik heb geen reisbureau en ga geen bedrijf promoten hier. Bij deze een link naar mijn reisverslagen van Bali: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali.

Ik was er in 2006, 2007, 2009, 2011 en 2012. Ik heb er een tijdje gewoond en vrijwilligerswerk gedaan. Even doorklikken op bovenstaande link en je vindt heel veel tips, zowel qua cultuur, bezienswaardigheden en duiken.