Ik ben net terug van een geweldige vakantie! Ik ben 2 weken naar mijn vriend in Turkije geweest. Ouders, familie, beste vrienden en vriendinnen ontmoet. Heel veel gezien en gedaan en we bleken idd helemaal verliefd en gelukkig te zijn samen. Na 2 weken weer naar huis en veel smsen en msnen. Maar het idee dat ik hem pas weer over 2 maanden kan zien vind ik erg moeilijk. Nu ga ik dus twijfelen. Is het dit wel waard, hoe loopt dit af, hoe gaan we verder? Soms mis ik hem zo dat ik denk dat het makkelijker is om er gewoon mee te stoppen. Kent iemand dit gevoel? hoe gaan jullie er mee om?
hoi hoi
ik ken het gevoel
ik ben ook naar mn lief geweest
en een maand later weer omdat ik m zo miste
hij had speciaal voor me vrijgenomen
dus ook een mega tijd samen gehad
we spreken elkaar geregeld(dagelijks)
via msn of sms
en voordat ik nu pas weer kan is november
dan ga ik naar zn familie
soms denk ik ook wel eens waar ben ik aan begonnen
maar als ik hem dan weer savonds via de cam zie
ben ik toch weer mega blij
en denk dan ik moet nog maar ff volhouden zo
moeilijk hoor
ik denk dat je goed moet kijken wat je wilt…
hoe oud ben je? doe je nog een studie? hoe is je leven hier in NL? zou je in turkije kunnen en willen wonen? of wil hij misschien hier wonen?
hoe zie jij jouw leven? huisje boompje beestje? of als zakenvrouw de wereld over reizen?
hoe lang ken je hem, ben je echt zeker van je relatie en is er dus een gezamelijke toekomst…
als je er 100% voor wilt vechten, dan zou ik zeggen, geniet, van de liefde en van hem
als je niet 100% zeker weet of je samen wel een toekomst hebt (of igg nu nog niet) dan zou ik mezelf een hele boel leed en ellende en eenzaamheid besparen en het op voorhand al afkappen…
lange afstandsrelatie’s zijn zoals alle relatie;s ontzettend veel werk en moeite en ook absoluut de moeite waard, maar er moet wel licht zijn aan het einde van de tunnel, anders houd je het nooit lang vol…
ik weet het, het is moeilijk om je gevoel uit te schakelen en met je hoofd te denken ipv met je hart, maar kijk vooral naar wat zou kunnen zijn… is dat niet veel, dan zou ik verstandig zijn, en niet verder gaan met die relatie. het zal ff pijn doen, maar daarna kun je altijd nog zien
denk je echter dat er echt op korte termijn een toekomst in zit, dan zijn die maandjes telkens wel te overbruggen, als de liefde en het vertrouwen maar sterk genoeg zijn
Roma ik zou zegge volg je hart maar vergeet ni helder na te denken… als je weet dat t van beide kanten goed zit. ga er dan voor!! zo niet dan moet je goed nadenke en bepaalde keuzes maken!! sterkte!! xje
Het is misschien ook zo moeilijk omdat ik totaal geen idee heb wat ik met mijn eigen toekomst wil… Ik ben 25 en bezig met afstuderen. Ik heb wel een eigen huisje en mijn leven in NL is leuk, maar ben al tijden bezig met het idee om na mijn afstuderen een baan in het buitenland te zoeken. Hij is eveneens bezig met afstuderen en wil eventueel promoveren aan een buitenlandse universiteit of een baan in het buitenland zoeken (na de verkiezingen is Turkije niet echt het land meer waar hij wil blijven). Er zijn dus wel mogelijkheden voor ons allebei, maar we weten beide niet wat we met de toekomst willen dus het is zo moeilijk…
hoi hoi
ja dan is het lastig als jullie beide niet weten wat je wil
misschien eens samen er goed over praten
of jullie het zelfde willen of niet
dan komen jullie er best wel uit denk ik
succes
Hee Roma,
je bent zeker niet de enige!
sommige, zoals ik, moeten nog veel langer wachten voordat we onze liefde weer kunnen zien.
Ik moet namelijk tot juli wachten.
Dat is een ontzettend lange tijd, en ook ik denk iedere dag aan hem.
maar het maakt je aan de andere kant ook sterker, zo kom je te weten of het 't allemaal wel waard is.
En het belangrijkste is dat je natuurlijk gelukkig met hem bent!
En dat ben je, dus waarom zou je gaan twijfelen.
Denk aan de leuke momenten die je hebt meegemaakt in de vakantie, en voor je het weet zijn de 2 maanden om, en zie je hem weer!
Die twee maanden zijn al om! over drie dag landt hij op dusseldorf airport!!! En dan zijn we weer voor 10 daagjes samen. De twijfels zijn er nog wel hoor, maar het gaat super tussen ons en deze vakantie gaan we denk ik eens praten over hoe en wat in de toekomst. Maar tot juli wachten? Dat is wel lang, geen mogelijkheid om elkaar eerder te zien?
Oja inderdaad, ik zie het! sorry ik ben nog niet zo heel lang aangemeld hier
heb je een goede tijd gehad daar? dat zal vast wel.
ook fijn dat hij nou deze kant op kan komen zeg. je hebt er vast veel voor moeten doen!
de meesten lukken het namelijk niet om hun turkse vriend over te laten komen.
ik ben echt blij voor je! ik hoop dat je het fijn met hem krijgt.
en die mogelijkheid is er niet nee, ik ben nog geen 18 en kan niet zo maar tussendoor naar turkije gaan, alhoewel ik het wel ontzettend graag zou willen.
en hij kan hier ook niet zo gauw komen, hij heeft geen paspoort enz.