Twijfel twijfel!

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen. Wij hebben de laatste twee weken van augustus en de eerste week van september vakantie. Twee jaar geleden zijn we op huwelijksreis geweest naar Maleisië. Onze eerste backpackerservaring en het was super! We hebben nu redelijk gespaard (€1700 voor vliegtickets en €1800 voor op vakantie te spenderen) Nu nog een bestemming kiezen… We zitten enorm te twijfelen tussen Indonesië (bali/Sumatra) en Nicaragua. We houden van natuur, leuke steden en een paar dagen strand. Waarom we twijfelen: we kunnen geen spaans, regenseizoen (orkanen?) en Maleisie schijnt een makkelijk te bereizen land te zijn, kunnen we ons wel redden in Nicaragua? Waarom trekt het ons aan: natuur (vulkanen, regenwoud, koffievelden, strand, schildpadden, enz) en leuke steden. Bovendien zijn de verblijfskosten niet zo hoog, dus betaalbaar. Kunnen jullie ons verder helpen?

Groeten Susanne (en Mark)

Indonesië en Nicaragua zijn beide mooie landen. Maar mijn hart gaat meer uit naar Azië en zeker Indonesië.
Helaas had ik heimwee gekregen in Nicaragua dus heb ik er niet het maximale uitgehaald.

Qua kosten denk ik dat je in Indonesië goedkoper uit komt. Nicaragua is wat prijziger met accommodaties en eten. Ook zullen de tickets wat duurder zijn naar Nicaragua. De tours vond ik ook prijziger, maar wel goed te betalen natuurlijk.

Qua natuur zul je bij beide landen goed zitten. En ook de steden vond ik leuk om te zien. De reistijden in Indonesië zullen wat langer zijn, maar met 3 weken hebben jullie voldoende tijd.
In Indonesië heb je ook een vulkaan, Bromo op het eiland Java.

Spaans is wel echt handig als je dat kunt. Ik vond het lastig dat ik maar een beetje en zeker niet voldoende spaan spreek.

Ik ben in Nicaragua in Augustus geweest, wel regen gehad, maar het was goed te doen.
Persoonlijk voelde ik me meer op mijn gemak in Indonesië, zeker de grote steden zoals Managua voelden niet veilig aan.

Succes met kiezen!