In de zomer van 2013 wil ik met mijn twee dochters op reis. Wij zijn een paar jaar geleden naar Costa Rica geweest. Nu is de keuze tussen Indonesie, ecuador of Nicaragua. Wij houden van actief bezig zijn, rondreizen, strand en een van ons wil duiken. We willen geen georganiseerde reis en dus zelf rondreizen met auto of openbaar vervoer. Graag tips en adviezen. Alvast allemaal bedankt voor het meedenken. Annemarie
Ik vond Nicaragua een heerlijk vakantieland en het schijnt half zo duur als Costa Rica te zijn. Ik weet alleen niet of je er kunt duiken. Wel kun je kayakken en allerlei andere watersporten doen, tussen boomtoppen zwieren aan kabels (canopying), van een vulkaan af boarden, naar het strand (erg heet), paardrijden en nog wel veel meer dingen. Ook zijn de afstanden niet zo groot en zijn de bussen goedkoop (wel vaak bomvol).
Je kunt ook in het natuurgebied Miraflor bij een boerengezin logeren, dat lijkt me een superleuke ervaring voor de kinderen. Je kunt dat regelen in Estelí bij Luz & Luna guesthouse / cafe. Ik heb erg genoten van mijn veblijf bij de lieve Marvin & Mefalia en hun 2 zoons en 2 neefjes. Foto’s vind je hier.
De andere twee landen kunnen volgens mij ook wel prima. Ik weet niet hoe het klimaat rond die periode is? En of vliegtickets goedkoper zijn naar Azië dan naar Latijns Amerika?
De taal speelt wellicht ook een rol? Al spreken in Indonesië ook niet heel veel mensen Engels.
In Ecuador heb je wel enorm hoge bergen, met kans op hoogteziekte, en meer kou 's nachts.
Succes met de keuzes!