In augustus willen mijn vriend en ik voor 2,5 week op vakantie naar Zuid-Amerika. We twijfelen nu echter tussen Colombia en Nicaragua. Wie is in beide landen geweest en kan ons vertellen welk land voor 2,5 week land het meest geschikt is? Onze voorkeur gaat uit naar een actieve vakantie met veel cultuur, natuur en uiteraard ook mooie stranden.
Ik ken alleen Nicaragua en daar kan je prima 2,5 week op vakantie gaan, is veel te kort om overal te reizen, maar datzelfde geldt ook voor Colombia.
Mijn tip is: zet je bericht ook op dit forum: Reisforum - Reizigersforum en dan in de categorie Zuid/Midden Amerika. Krijg je binnen no-time reacties met nuttige info.
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde: ben in Nicaragua geweest, 2,5 week. Een heerlijk land voor vakantie, met alles wat je opnoemt: cultuur, natuur, strand. Afstanden zijn relatief klein, met een busreis van 2-4 uur kun je al in de volgende interessante plek zijn.
Ik heb toen ook Colombia onderzocht (maar m’n vriendin wilde liever naar Nicaragua). Qua kosten leek het ongeveer gelijk uit te komen, al kunnen vliegtickets naar Colombia soms wat goedkoper uitvallen. Ik denk dat ook Colombia alles biedt wat je zoekt. En ik heb altijd alleen maar lyrische verhalen over Colombia gehoord van mensen die er geweest zijn, nog nooit dat iets tegenviel.
Hoi Marieke
Ben wel benieuwd waar je uiteindelijk terecht bent gekomen. Ben zelf in Colombia geweest en het is fantastisch…zit me nu te verheugen op Nicaragua 12 september vliegen we
Wat leuk dat je dit jaar naar Nicaragua gaat! Uiteindelijk hebben wij vorig jaar gekozen om naar Nicaragua te gaan. Waarom? Omdat op het moment van boeken het ticket naar Nicaragua veel goedkoper was dan naar Colombia. We hebben een heerlijke vakantie gehad! We zijn begonnen in Granada (oa Masaya, Las Isletas, Laguna de Apoyo), vervolgens via Rivas naar Ometepe (oa Merida, Ojo de Agua (dat laatste is echt een paradijsje, vooral als je niet via de officiële ingang binnenkomt, maar via de achteringang (bananenplantage)), San Juan del Sur, Léon, via Managua naar Big Corn & Little Corn en vervolgens vanaf Managua naar de laatste bestemming Matagalpa. De afstanden zijn niet groot, de bussen gaan zeer regelmatig, het landschap is divers en de stranden super.
Als je informatie (bijv leuke hotels etc.) nodig hebt dan hoor ik het wel!
Hoi Lupa, heb natuurlijk al een heel plan klaar liggen.
maar wss wijzigt dat nog wel een paar keer en als ik eenmaal daar ben wss nog een keer…
Ojo de agua had ik nog niet van gehoord, dit ga ik zeker even googlen.
Bedankt voor de tip!
Colombia is ook echt een aanrader. Ik ben vanaf Panama met een zeiljacht eerst richting San Blas islands gevaren en erna door gevaren naar Cartagena, echt een supertrip,dikke aanrader.
groetjes Ireen
Ik vond het wel flink duurder dan Nicaragua, vooral in de steden waren hotels duurder, en ook door de grote reisafstanden ben je snel meer kwijt aan het rondreizen.