Een vriendin en ik willen 3 weken op vakantie eind dec/begin januari. We houden van natuur zoals vulkanen, watervallen, jungle; oude steden, wat cultuur (maar hoeven echt niet van de ene tempel naar de andere), vooral gewoon beetje sfeer opsnuiven en met mensen kletsen; geen hordes andere toeristen maar een paar is niet erg, lekker eten, snorkelen. Niet al deze onderdelen hoeven persé, maar om even een indruk te geven.
We zien liever wat minder plekken om relaxed te kunnen reizen in plaats van dat we ons suf haasten om zoveel mogelijk te zien. Ook houden we niet van Amerikaans-achtig ontwikkelde gebieden. En superveel criminaliteit hebben we niet zoveel zin in (al hebben we best wat streetsmarts maar het mag wel een beetje relaxed zijn).
Ik heb her en der van alles gelezen en foto’s gekeken van alle landen in Midden-Amerika en op dit moment trekken Nicaragua of El Salvador mij het meest. Wat zouden jullie aanraden en waarom?
En hoeveel geld heb je ongeveer nodig in die landen, als we in goedkope hotelletjes verblijven en in goedkope lokale restaurantjes eten of op de markt, en per bus rondreizen?