El Salvador

Hola allemaal,

Dit jaar gaat het eindelijk echt gebeuren: we gaan naar Nicaragua! Het ticket is geboekt: we komen aan in El Salvador en vliegen terug vanaf Managua. Het gedeelte voor Nicaragua hebben we inmiddels redelijk helder. Nu moeten we alleen nog uitzoeken wat we in El Salvador willen doen. Ik kan hier alleen bar weinig over vinden, dus ik hoop dat er hier forumlezers zijn die ook El Salvador een beetje kennen. Wat zijn dingen die we absoluut niet mogen missen? We zijn 10 dagen, 9 nachten in El Salvador en de laatste nacht zitten we waarschijnlijk aan de kust in een hotel die ook de boottocht naar Nicaragua kan verzorgen. Ik denk dat we in El Salvador vooral voor de natuur gaan en de Maya ruïnes (Tazumal en Joya de Ceren) willen we ook zien. Maar verder?
We denken erover om een auto te huren in El Salvador, omdat ik wel begrepen heb dat het lastig is met bussen en niet zo veilig. Klopt dit?

Ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen! Alle tips zijn welkom!

Groeten!

Hola,

Ik ben zelf nooit in El Salvador geweest, maar ik weet dat een van de bekendste en mooiste plekken van dit land Roatán is. Dit schijnt ook een van de beste duiklocaties ter wereld te zijn. Verder is het een erg onveilig land, bekijk dus goed van te voren waar je beter wel en niet heen kunt gaan. Op internet en Lonely Planet kun je vast meer informatie vinden over wat het land allemaal te bieden heeft. Helaas kan ik je alleen verder helpen met info over Nicaragua.

Saludos,
Sole

Hola Sole,

Bedankt voor je antwoord! Maar Roatan is toch Honduras? Ik ga verder zoeken naar info en hopelijk is er hier nog een lezer die me iets over el salvador kan vertellen!

Groetjes!

Hola,

Excuses, Roatán is inderdaad Honduras!

Saludos,
Sole