Twijfel over reisplan

Beste Forumbezoekers,
Dit is ons reisplan voor 21 dagen.

1 Vertrek Amsterdam 12.00 uur
2 Aankomst Kuala Lumpur 06:05 uur
3 Kuala Lumpur verkennen
4 Kuala Lumpur nr Taman Negra
5 Taman Negara6 Taman Negara
7 Taman Negara nr Cameron Highlands
8 Cameron Highlands
9 Cameron Highlands
10 Cameron Highlands nr Penang
11 Penang
12 Penang nr Perhentian Islands
13 Perhentian Islands
14 Perhentian Islands
15 Perhentian Islands naar Lang Tenga
16 Lang Tenga
17 Lang Tenga naar Gem Island
18 Gem Island
19 Gem Island
20 Gem Island naar Kuala lumpur, Kuala lumpur naar Amsterdam 23.55 uur
21 Aankomst Amsterdam 06:35 uur

Kan iemand zeggen of dit wel te doen is? Ik twijfel zelf over de drie eilanden in 9 dagen bezoeken. Het is wel de bedoeling om deze dagen ook nog tot rust te komen.:vak02:
Probleem is dat ik niet kan kiezen tussen de eilanden, maar we hebben max. 21 dagen vakantie.
Zou 1 dag minder in de Camaron Highlands ook een optie zijn of is dit niet aan te raden?

Bedankt voor jullie reactie! Groetjes Janine

Hoi Janine,

Je route komt in eerste instantie wat onlogisch op me over. Volgens mij zou het efficienter zijn om vanuit Taman Negara naar de Perhentians te gaan, dan Penang en de Cameron highlands. Dan heb je een logisch rondje. Die andere eilandjes ken ik echter niet.

Ik heb nog een andere suggestie voor je: iets minder dagen op eilandjes want er is zoveel moois te zien! Taman Negara overslaan en een dag of 6 naar Borneo vliegen (vluchten met airasia zijn goed en goedkoop). Op Borneo kan je prachtige jungletochten doen, grotten bezoeken. Ik heb zelf de volgende route gedaan, ook in 21 dagen: KL 2 dagen, Borneo (Miri en Mulu) zes dagen, via KL naar Kota Bahru gevlogen om zes dagen op de Perhentians te zijn (duikbrevet gehaald). Vanaf Kota Bahru met de jungltrein naar de Cameron Highlands (1 dag, 2 nachten, was genoeg), en toen weer naar KL. De Perhentians zijn echt prachtig en duiken en snorkelen daar is super! Maar een dag of zes daar vond ik genoeg, maar dat ligt ook aan persoonlijke voorkeuren natuurlijk. En het was allemaal prima te doen in 21 dagen.

Veel plezier!!

Lang Tengah zou ik overslaan. We wilden daar ook naar toe nadat we foto’s gezien hadden. Het zag er geweldig uit. Maar na het lezen van de vele slechte reviews op zoover.nl en tripadvisor.com over het eiland en accomodatie hebben we besloten om voor Pulau Kapas, Gemia en Perhentian te gaan.
We maken een tocht langs de kust zodat we deze 3 eilanden aan kunnen doen, te beginnen bij Kapas.