Ik en mijn vriendin zijn op dit moment een trip door Maleisie aan het plannen (+/- 2 weken).
Hierover heb ik een aantal vragen en ben erg benieuwd naar jullie input.
Volgorde reis.
Wij zijn van plan om via onderstaande volgorde de trip te maken
KL - Taman Negara - Cameron Highlands - Perhentian/Redang
Is dit een logische volgorde of is het bijvoorbeeld handiger om eerst naar de Cameron Highlangs te reizen en daarna naar Taman Negara?
Eiland keuze
Wij vinden het erg lastig om onze eindbestemming van de reis te kiezen. Wij willen dan graag een aantal dagen lekker ontspannen op het strand.
Nu zitten wij te twijfelen tussen Perhentian, Redang of Langkawi (hoe zijn de stranden op langkawi, en het is bekend dat wij dan snorkeltrips moeten boeken)
Algemene vragen
Hoe kun je het beste terug reizen vanaf Perhentian/Redang naar Kuala Lumpur Airport?
De bustickets/vliegtickets (van KL naar Taman Negara, van Taman Negara naar Cameron Highlands, Cameron Highlands naar Kuala besut) kun je deze het beste van tevoren allemaal al boeken/reserveren of kan dit eenvoudig ter plaatse?
Het zijn nogal wat vragen maar wij zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Eilanden: Wij zijn op Penang geweest en met vliegtuig van Penang naar Langkawi. Langkawi = paradijs, mooie stranden, ook wel vrij veel resorts. Werkelijk prachtige groene heuvels met natuurlijke zwembaden, etc. Penang is ook mooi, maar veel rauwer. Georgetown vonden we geweldig, vreemde mix van aziatisch en koloniaal, oud vies en druk maar toch weer mooi. Monkey Beach op penang is stukje ongrept strand, erg mooi voor een middag.
Wij zijn ook van Kuala Lumpur naar Taman Negara gereisd en vervolgens naar de Cameron Highlands. Dit alles was gemakkelijk ter plaatse te boeken. Ook in het hoogseizoen, wij waren er namelijk in Juli. Overal rijden minibusjes.
Wij zijn op Langkawi, Penang en de Perhentian Islands (Besar) geweest en wij vonden Langkawi veruit het leukst. Er is genoeg te doen en te zien (scooter huren en je kunt het hele eiland rond), mooie stranden. De Telaga Tujuh watervallen zijn echt een bezoekje waard! Je kunt er ook heerlijk in zwemmen. Perhentian Islands zijn erg mooi, alleen verveelde wij ons hier vrij snel omdat er verder niets te doen is als duiken/snorkelen. Penang zou ik niet voor de stranden heengaan. Alleen Georgetown was wel leuk en het eten was erg lekker!