beste mensen,
mijn vriendin en ik hadden een reis naar thailand geboekt. Gezien de oproer daar op het moment en de mogelijkheid tot omboeken, hebben we besloten om dit jaar naar maleisie te gaan. We moeten echter deze zaterdag uiterlijk onze reis omboeken en hebben dus maar weinig tijd om ons in dit land te verdiepen. We hebben de volgende reis in gedachten:
2 overnachtingen KL
2 overnachtingen Taman Negara
Vervolgens willen we met de auto een stuk gaan rondtrekken.
1 overnachting Kuantan
1 overnachting Kuala terengganu
met de boot naar Pulau Redang voor 1 of 2 overnachtingen
met de boot naar Perhentian islands voor 2 overnachtingen
terug naar kuala terengganu en dan met de auto verder:
1/2 overnachting Kota Bharu
7 overnachtingen penang
6 overnachingen langkawi
1 overnachting KL
Nu hebben wij natuurlijk wat vragen waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Is dit volgens jullie een goed reisschema? Liggen de afstanden niet ver uit elkaar. Zijn de plaatsen die wij aandoen leuk of hebben jullie nog suggesties.
Is er bij de plaatsen die wij aandoen s avonds nog wat gezelligheid te vinden in de vorm van barretjes e.d. of is dat daar nergens te vinden.
Waar kunnen wij het beste op de eilandjes heengaan als we s avonds ook nog wat gezelligheid zoeken? (Penang en Langkawi weten we al alleen de andere twee eilandjes niet)
Ik heb begrepen dat je bij het hotel in Taman Negara excursies kunt boeken. Volgens ons reisbureau is het echter verstandig om deze excursies ook al in NL te regelen omdat er niet voldoende gidsen zijn. Klopt dit of kan ik zo in het hotel excursies boeken als ik in Taman Negara ben?
We wilden eerst ook nog naar Pulau Tioman, echter dit ligt voor ons zo uit de route. Is tioman mooier dan Perhentian islands of vergelijkbaar?
Tot slot hoe is het autorijden in Maleisie. Met name in de steden als KL. Ik ben in kuta bali geweest maar daar zou ik nooit auto gaan rijden. Ik neem aan dat KL wel wat beter georganiseerd is?
Ik hoor graag jullie antwoord voor komende zaterdag zodat ik met een goed gevoel kan omboeken??
Thanx mensen