Dag Allemaal,
Mijn vrouw en ik vertrekken eerstdaags op reis. We vliegen op Bangkok en daarna rechtstreeks door naar Krabi. Van daaruit dachten we volgende plaatsen aan te doen:
**Krabi** (boot) **Phi Phi** (Boot+bus naar satun + boot) **Lang Kawi** (Boot) **Penang **(Boot naar buttersworth, bus via Ipoh) **Cameron Highlands** (bus) **Taman Negra** (Bus via kota bharu, boot) **Perhentian islands** (??? wat is de beste manier) **Kuala Lumpur** (bus) **Malacca** (trein, bus,boot) **Afsluiteilandje** (boot, bus) **Singapore**
Mijn eerste vraag is of dit haalbaar is in 23 dagen, eventueel dacht ik Taman Negra of Penang achterwege te laten…
Tweede vraag is of het eventueel makkelijker is om vanuit Cameron Highlands via Ipoh, Grik, Jeli en Kota Bahru naar de Perhentian te geraken (dan ofwel Taman Negra helemaal skippen, ofwel op terugrit van Perhentian naar KL)
Derde vraag is of het makkelijk is met het openbare vervoer van Perhentian tot in KL te geraken of is een vlucht meer aangewezen?
Vierde vraag is of er iemand een eilandje kent in de buurt van Singapore wat de moeite is om de vakantie af te sluiten?
Vijfde vraag is wat het aan te raden aantal dagen is voor deze plaatsen?
Voila, een hele boterham… hopelijk geraken er een deel van mijn vragen opgelost door jullie antwoorden!
Alvast bedankt!
Groeten!
-
Je noemt 11 plaatsen die je wilt bezoeken. 23 dagen : 11 = ongeveer 2 dagen per plaats. Ga er vanuit dat je steeds een halve of hele dag kwijt bent aan het reizen naar die plaats, dan heb je dus altijd maar 1, tot maximaal 1,5 dag per plaats om te bekijken! Lijkt mij wat kort en vermoeiend…
Ik zou in ieder geval Penang achterwege laten, aangezien je nog vier eilanden bezoekt (Phi Phi, Langkawi, Perhentian, ‘afsluiteilandje’). Of een van de andere eilanden weglaten.
-
Een mooi eiland in de buurt van Singapore is Tioman Island (waar altijd Expeditie Robinson wordt opgenomen). Dit kent verschillende baaitjes (Tekek, ABC, Juara e.a.) waar je vanuit Mersing een ferry naartoe kunt nemen. Is ook al veel over gezegd op dit forum, dus kijk eens bij andere topics.
-
Om te kunnen genieten van de eilanden, zou ik ongeveer drie dagen per eiland uittrekken. Dat zijn bij elkaar wel een heleboel stranddagen, maar als je daar van houdt, dan is het prima. Op sommige eilandjes (Phi Phi, Perhentian, Tioman) is verder niet erg veel te doen behalve zwemmen, duiken, snorkelen, eten en misschien wat kleine winkeltjes bekijken), dus daar moet je rekening mee houden.
Verder Cameron Highlands 2 dagen, Taman Negara 2 dagen, Kuala Lumpur 3 dagen, Melaka 1 dag, Singapore 3 dagen.
Hopelijk heb je er wat aan, succes en veel plezier op reis!
Inderdaad, ik dacht ook dat het wat teveel hooi op m’n vork was…
Nog even kaderen mss, het betreft een huwelijksreis. We hebben in het verleden al in Thailand rond getrokken, dus de cultuur en junge hebben we al eens een keertje gezien.
We willen, net omdat het de huwelijksreis is, veel eilandjes doen om vooral te relaxen, cultuur pikken we een klein beetje mee in melaka en de steden, natuur hebben we in Cameron Highlands. We willen deze keer eens meer gebruik maken van binnenlandse vluchten om tijd te besparen, het budget is iets ruimer…
Daarom is mss volgende dagindeling interessant, of is dit nog te veel:
- Krabi 3d met dagtocht naar Phi Phi (is dit mogelijk?)
-
Langkawi 3d (mss te lang?)
-
Penang 2d (of evt. weg te laten)
-
Cameron Highlands 2d
-
Perhentians 4d
-
KL 3d
-
Melaka 1d
-Tioman (#d variabel -buffer )
-
Singapore 2d
Reden van de eilanden is zoals ik al zei, huwelijksreis en chillen. Cultuur- & natuur vakanties doen we al ieder jaar, en waarschijnlijk ook de komende jaren… dit jaar eens wat anders.
Langkawi ligt toch zo goed als ‘op de weg’ als we vanuit Thailand Maleisië binnenkomen. Ik meende via Satun met de boot naar het eiland te gaan…
Stel dat we niet naar Taman Negra gaan, wat is dan de snelste weg van Cameron Highlands naar Kota Bahru?
Hoe zouden jullie van Krabi naar Langkawi gaan, in één ruk (dus via Trang, Satun en dan boot naar Langkawi) of tussenstop maken op Koh Lanta? Hoe kan je dan best van Koh Lanta richting Satun, hier vind ik maar weinig van (toch niet terug eerst naar Krabi zeker?).
Alvast bedankt voor jullie reacties!
PS als er nog iemand een megatip heeft voor een hotel in de buurt van Krabi (Ao Nang, etc.) laat maar horen. Vermits we in het donker aankomen dacht ik namelijk de eerste nacht al op voorhand te boeken.
Wat zijn naast expedia & bookings.com nog goede megahotelkortingensites?
Als ik hotels boek kijk ik vaak ook op www.tripadvisor.com. Daar staan meestal ook verschillende booking-sites aangegeven.
Ik ga binnenkort ook richting Maleisie. Ik heb het idee dat Perhentian mooier is dan Tioman (vanuit forums en reisgidsen). Kunnen mensen dit bevestigen?
Is het nodig om bijv. voor Perhentian van te voren te boeken in augustus?