Dag allemaal,
Ik heb tickets naar Singapore geboekt van 29 mei tot 2 juli.
Nu wil ik naar Malesie, brunei en Bali.
In Maleisie wil ik zien; perhetians islands, Penang, Georgetown,
Tamam negara, cameron highlands en kuala lumpur.
Hoe ga ik dit als beste aanpakken? Hoe kom ik het beste bij de perhetians islands? Kan iemand me tips geven over de beste reisschema.
Gr,
Houda
Je kan links of rechtsom.
Of vanaf Singapore de (nachttrein) naar Kota Bahru en vanaf daar met de bus/taxi naar naar de opstapplaat Kuala Besut geloof ik en va daar met de speedboot naar 1 vd eilanden.
Of met de bus naar KL, Penang, Cameron Highlands, Taman Negara en vanuit daar naar de Perhentian Islands. Kan allemaal makkelijk met de bus. Ben je in de ene plaats kun je makkelijk een dag v te voren een ticket naar de volgende plaats boeken. De Maleisiers kennen onze routes ook!
Ee treinticket zou ik iets vroeger boeken, maar is meestal ook geen probleem.
Succes en je vooral geen zorgen maken, ze regelen echt alles voor je en het kost bijna niks!
Ik wil het liefst eerst vanuit Singapore naar de Perhetian Ilands omdat ik de reis afsluit met Bali.
Maar is het makkelijk om vanaf Perhetian Ilands naar Tamam negara en Cameron Highlands te gaan? Welke bestemming is het handigst om eerst te doen?
Ik dacht namelijk dan ga ik vanuit Perhetian naar Tamam Negara en dan naar Cameron Highlands en dan via Iphoh naar Penang en vanuit Penang naar Kuala Lumpur. Of wordt dat te lastig?
Ik moet sowieso eindigen op Kuala Lumpur omdat ik vanuit daar wil gaan vliegen naar Brunei en Bali.
Ik zou eerst naar de TN gaan en vanuit daar naar CH. Overal zitten reisbureuatjes voor de volgende lokatie, ook op de Perh.Isl. geloof ik.
De route die je in gedachte hebt kan makkelijk.
In KL kun je op het station gewoon de bus nemen naar het viegveld, goedkoop en in een uurtje daar. Let op dat je het goede vliegveld neemt.
Niet de KLIA maar de LCCT, ik neem dan aan dat je met air asia vliegt.
Inderdaad vlieg met Air Asia. Adviseer jij mij om van te voren al hotels geboekt te hebben? of lukt het wel om daar voor een mooie prijs locaties voor 3 personen te regelen?
Hoi Houda B,
ik ben afgelopen jaar ook een maandje in Maleisie geweest en betreft je vraag over hotels: je kunt alles ter plaatse regelen maar voor de perhentians zou ik vooraf eventjes boeken. Ik was daar in het hoogseizoen en heb verschillende koppels met een zaklamp over het strand zien lopen op zoek naar een hotelletje. Daarnaast vraagt de kapitein van jouw speedboat altijd welk hotel je geboekt hebt dus kan hij je er mooi af zetten.
Groetjes, Mike
Helemaal met Mikeyboy eens. Hotels zijn erg makkelijk te regelen. Lukt het bij de ene niet, dan vast bij de buren wel. Succes!>>>
Dank jullie wel voor al jullie reacties. Ik heb erg zin in de reis.
Heb er nu alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen