Singapore of Kuala Lumpur?

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in maart of april 2 weken naar Maleisië te gaan. We willen sowieso naar de eilandjes aan de oostkust (Tioman, Perhentian, enz) en naar Taman Negara en de Cameron Highlands. Na Maleisië vliegen we vanaf Kuala Lumpur of Singapore naar Bali. Wat is het handigste, een ticket naar Kuala Lumpur of een ticket naar Singapore (vanaf Amsterdam)? Is het vanaf Singapore makkelijk om vervoer te regelen naar bijvoorbeeld Tioman?

Ik hoor graag wat jullie ervan denken!

KL ligt dichter bij de bezienswaardigheden die je graag wil zien in Maleisië, maar moesten je vliegtuigtickets naar Singapore beduidend goedkoper zijn, is het ook nog goed te doen om van daaruit te reizen.
Openbaar vervoer is heel goed geregeld en niet zo duur dacht ik.

Tickets naar Singapore zijn iets goedkoper. Vanaf Singapore is het makkelijker naar Pulau Tioman, vanaf daar kunnen we dan richting Perhentian en dan via Taman Negara terug naar KL, is dat een goede mogelijkheid?!

Kijk even wat de goedkoopste optie is om naar Bali te komen in de periode dat jullie willen reizen. In 2010 ben ik met Airasia gevlogen en dat was toen verreweg de goedkoopste optie vanuit KL omdat er een goede aanbieding was. Volgens mij heeft Jetair ook wel eens goede aanbiedingen vanaf Singapore.

Ik vind zelf KL een leukere stad dan Singapore.

Inmiddels tickets Amsterdam - Singapore geboekt, dat was het goedkoopste. We zijn van plan eerst 2 weken Maleisië te doen: van het vliegveld van Singapore meteen richting Mersing om naar Tioman te gaan.
Daarna naar Taman Negara of naar Perhentian, wat is het handigste? Zijn beide plaatsen goed te bereiken vanaf Tioman?
Daarna naar Cameron Highlands en KL om vanaf daar naar Bali te vliegen!

Van Tioman naar Perhentian of TN is behoorlijk tijdrovend. En van Perhentian naar TN of vise versa ook.

Ik ben erg benieuwd naar jullie planning! Met welke maatschappij vliegen jullie en hoeveel dagen/nachten willen jullie op de verschillende plekken doorbrengen?

We vliegen met Singapore Airlines en landen dus vroeg in de ochtend in Singapore. We willen hier niet blijven omdat we aan het einde van de vakantie nog 2 dagen in Singapore zijn. We blijven zo’n 15 dagen in Maleisië, een precieze planning hebben we niet. Hoe lang is het reizen van Tioman naar Taman Negara of van Tioman naar Perhentian?

Meteen doorreizen van Singapore naar Tioman is best vermoeiend. Ik zou overwegen om na de vlucht toch een nachte in Singapore te blijven hangen als je al te moe bent. Dit kun je uiteraard na aankomst in Singapore nog beslissen, ook zonder reservering vooraf vind je daar makkelijk een hotel.

Op de goedkope dagen kun je voor ca. 45 euro naar tioman vliegen met Berjaya Air. Ze vertrekken 1 keer per dag om 13.55

Zowel naar TN als naar Perhentians moet je rekening houden met de boottijden. Als je pech hebt is het niet mogelijk om de reis op 1 dag af te leggen. Vliegen is ook geen optie omdat je door de aansluiting de boot naar Perhentian niet kan halen. Misschien dat er nieuwe mogelijkheden zijn, om een nachtbus te nemen, maar die ken ik niet.

Oke, dus het is wel mogelijk om het in 2 dagen te doen: ook geen probleem voor ons, we hebben geen haast! Wellicht is het het overwegen waard om te vliegen naar Tioman. Kaartjes van taxi en/of bussen en boot zijn bij elkaar ook ongeveer 45 euro pp denk ik?!

Hoeveel dagen wil je op Tioman blijven en wanneer kom je aan?

We komen op maandagochtend in Singapore aan. Dus misschien kunnen we 's middags meteen naar Tioman vliegen. Hoe lang we willen blijven weet ik nog niet, dat zien we daar wel!