Maleisië en Bali combineren ,iemand tips !!

Beste mensen,

In juni vliegen we naar kuala lumpur,daar wil ik een week blijven om dan door te reizen naar Bali.
Iemand enig idee hoe je hier het maximale kan uithalen.
Is het verstandig om singapore te bezoeken tijdens die week ?

Wij zijn 2 keer naar Bali geweest en hebben 2 keer een stop over gemaakt in KL. Dat is uitstekend te doen. Vanuit KL kun je heel veel kanten op en met 1 van de prijsvechters kan dat ook nog heel goedkoop. Je kunt eventueel nog een paar dagen naar Singapore, Penang, Langkawi of de Perhentians. Je hebt heel veel opties. Maar ook in KL kun je je, als je van steden houdt zeker wel een dag of 3, 4 vermaken. Persoonlijk zou ik wel in de steden blijven omdat al het andere ook op Bali te vinden is (stranden, cultuur en natuur).

Opties genoeg, nu nog keuzes maken. Als je wilt weten wat er in maleisie te doen is dan hebben wij heel veel gehad aan de volgende site: malaysiasite.nl
Staat boordevol informatie.

Balletje

hartelijk bedankt voor je tip
is singapore leuk om te zien ??
dat is een goeie ja,geen strand opzoeken in kl.
Ik ben benieuwd wat ik allemaal kan doen daar.
Moet even een kaart erbij nemen van het land ,dat maakt het allemaal duidelijker.

Thanx

Singapore is één van m’n lievelingssteden. Is volgens mij meer te doen dan in KL maar weet niet waar je van houdt. Zou Singapore zeker bezoeken als je van steden houdt. Musea als Het National Museum van Singapore vind ik bijvoorbeeld heel leuk/leerzaam. Maar ook al die shoppingmalls, het eten en al die verschillende culturen. Singapore is het hele jaar door wel een vet warme stad.

Cheers!

merci axefoly

ik denk dat we dan met de nachttrein daarheen gaan,alleen vraag ik me dan af waar we vandaar weer naartoe moeten.Moet het een en ander nog uitzoeken.de bedoeling is dan om naar bali door te vliegen,maar heb 10 dagen tijd

Heb zelf ooit de trein gepakt van Singapore naar KL. Gedeeltelijk overdag om het landschap te kunnen zien. Volgens mij is een enkeltje 2e klas een paar tientjes. Meer info over de trein bijvoorbeeld op deze site Train travel guide: Singapore - Kuala Lumpur - Penang - Bangkok Veel plezier met de voorbereiding.

Cheers!

Als je een week hebt zou ik eerst in KL blijven een paar dagen en dan zou je nog een trip kunnen maken naar of Taman Negara of Cameron Highlands. Hierna een goedkope vlucht boeken met Airasia naar Singapore voor de overige dagen.

Singapore is zeer de moeite waard net zoals KL. Die week zou je bijvoorbeeld op kunnen delen in drie gedeelten, eerste dag bij aankomst in KL evenals de volgende dag. Dan een paar dagen naar TM of CH. En een paar dagen Singapore. Ik weet niet hoe laat je weer verder moet vliegen, als het in de ochtend is dan misschien nog een overnachting in KL.

Het hangt er ook vanaf of je een liefhebber van steden bent of meer afwisseling wilt met de jungle. In het eerste geval zou je kunnen kiezen voor de 2 steden als eerste week voordat je naar Bali gaat.

Gr. Frank

Merci frank :dag:

ik wil graag steden zien in KL en Singapore.
Strand bewaar ik voor Bali.