Tips over rondreis Java en Bali

Hallo, wij zijn van plan om 2 oktober 2014 een rondreis te maken door Java en Bali. Daarvoor vliegen we naar Kuala Lumpur voor een stopover waaronder ook een reisje nog naar Singapore. Heeft iemand ervaring met het reizen naar Singapore en ook weer terug met bus of trein? Wij zijn heel benieuwd!

Reizen van Kuala Lumpur naar Singapore met de bus of trein is geen probleem. Zelf heb ik het per bus gedaan. Ik heb onderweg een stop gemaakt in Malaka.

Reizen in Maleisie en Singapore gaat zeer gemakkelijk. Voor details over de treinreis zie Train travel guide: Singapore - Kuala Lumpur - Penang - Bangkok. Ook per bus en vliegtuig (meerdere keren per dag) is het prima reizen.

Hoe lang duurt die busreis van Kuala Lumpur naar Singapore? En is er veel verschil in reistijd tussen bus en trein?

• Updated - - -

We komen 3 oktober aan vertrekken weer op 9 oktober vanaf Kuala Lumpur. Is er onderweg van KL naar Singapore nog iets leuks te bezichtigen?

De reis van KL naar SG is een mooie reis. Ik zou zeker, zoals Jenny al aangaf, Malacca bezoeken. Ik zou voor KL en SG 2 a 3 dagen per stad plannen. Je zou vanuit KL ook nog een dagtocht (oostwaarts) naar de Cameron Highlands (o.a. thee plantages) kunnen maken.

Hartelijk dank voor de snelle reacties. We zullen de tips verder gaan bekijken en verheugen ons al op een mooie trip!

:chin: Een hele goede dag, ik ben Ron en ga na 3 Thailand reizen met mijn vrouw en 2 dochters van 14 en 18 jaar met de rugzak deze zomer naar Java & Bali. We komen aan in Jakarta en willen de volgende dag door met de trein naar Jogjakarta vanaf station Garmijn. weet iemand daar in de buurt een leuk hotel of guesthouse? na een paar dagen Jogjakarta per trein of bus richting Bromo vulkaan. weet iemand daar in de buurt een leuk hotel of guesthouse + goede gids. Hierna uit de drukte zowel op Java als Bali. Wel higlights zien maar net buiten de grote toeristenstroom. Heb je tips dan hoor ik die graag. Bij voorbaat bedankt groet Ron.

Hoi Ron,

Mooie plannen. Wij hebben de bromo met n 4wd (chauffeur) gedaan, ga je via een minder standaard weg er naar toe. Echt een te gekke route. Misschien kunnen we jullie op weg helpen met jullie plannen? Kijk dan even op de site. Veel plezier met de voorpret!

Via Wereldwijzer app

1 like

Hallo Ron,

In Yogyakarta zelf zijn veel accommodaties te vinden. Van goedkoop tot duur. Veel accommodaties (m.n. guesthouses) liggen aan Jalan Prawirotaman (vlakbij Jalan Malioboro). Ik heb jaren geleden wel eens in Metro Guesthouse geslapen. Ook zou je bijv. kunnen kijken naar het Ibis hotel op Jalan Malioboro. Jalan Prawirotaman en Jalan Malioboro zijn op toeristen gericht. Dat heeft als voordeel dat alles lekker makkelijk en dichtbij is (veel toeristenwinkels, souveniers, MacDonalds etc) maar als nadeel dat je niet echt in aanraking komt met de lokale bevolking. Buiten Yogyakarta zal je niet zo snel iets vinden (onze villa is een uitzondering). Foto’s van o.a. Yogyakarta en Jalan Malioboro vind je op onze website en Facebook pagina.

Als je een gids zoekt kan je contact opnemen met o.a. Biancatours. Wij kennen de eigenaar (spreekt Nederlands) en weten dat hij betrouwbaar is. Ook zou je bijv. contact op kunnen nemen met Pacto. Is een bekend reisbureau in Yogyakarta.

Groeten,
Vincent

Hallo Ron,

In september ben ik een paar dagen in yogyakarta geweest en verbleef in Hotel 1001 Malam. Het ligt in een rustig zijstraatje maar leuke kamers en heel vriendelijk personeel. Bij de eigenaar Tom ook de excursie naar de Borobudur geboekt en later de trip naar de Bromo vulkaan. Bereid je voor op een lange reis, maar het is het zeker waard! Een bezoek aan de vogelmarkt in Yogja is ook een aanrader.

Succes en alvast veel plezier!

Groetjes Cynthia

Via Wereldwijzer app

1 like