Naar Bali ipv Japan

Hoi iedereen,

ik frequenteer vrij veel op het Japan forum, maar met de huidige toestand in Japan denken we eraan om onze 3 weken reis naar japan gepland in september uit te stellen tot nader order…

Als vervanging kwam ik terecht bij Bali wat toch ook al op de planning stond (voor een van de volgende jaren).

Ik heb al heel wat topics doorlezen, en ben al heel wat wijzer geworden maar zit nog met een paar vragen.

Dus aangezien we 3 weken uitgetrokken hebben, vrezen we dat bali ons niet genoeg gaat geven om er 3 weken te verblijven. Daarbij dacht ik aan om eerst een tussenstop te maken in Kuala Lumpur, en daar een 4-5 dagen te verblijven (wij houden wel van drukke metropolen) vervolgens vlucht te nemen naar Singapore (zelfde reden) en eveneens 4-5 dagen te verblijven om dat naar Bali door te vliegen om te genieten van surfen, rust, natuur en cultuur.

Daar in bali dan een dag of 10 te blijven.

Nu weet ik niet of hier nog mensen zijn die dit al gedaan hebben, of andere voorstellen hebben in de regio om eventueel een tussenstop te maken die zeken en vast de moeite waard is.

Ik ben van plan om te boeken met Air Asia daar zitten al mijn vluchten voor 2 personen incl tax aan ongeveer 1500 € (wat heel mooi is).

Nog een vraagje, in Bali blijf je beter op 1 locatie of kan je beter naar verschillende locaties gaan en daar verblijven ?

Alvast heel erg bedankt !!!

groetjes
olivier

Ik denk dat het mogelijk is om goedkopere tickets te vinden voor de stops wat jij wilt.

je moet even kijken wat goedkoper is, vliegen naar Singapore odf Kuala Lumpur. meestal is Singapore goedkoper. van Singapore kun je met Airasia naar Bali vliegen, dan vlieg je naar KL, en dan terug naar Singapore. in september zou je voor 1000-1100 euro klaar moeten kunnen zijn.

ik heb vaker op die manier gereisd, althans, iets wat te vergelijken is. gaat echt prima!

als je surfen, rust, natuur en cultuur wilt, dan zou ik rondreizen op Bali. voor surfen kun je het best in Kuta zitten, overal worden lessen aangeboden en zijn planken te huur. voor cultuur zou ik in Ubud gaan zitten. tempels, markten, musea, rijstvelden, enz. rust kun je soms ook wel vinden in Ubud, maar je kan ook elders een paar dagen strand ofzo doen. volop keus!

succes met het plannen van je reis. zie hier nog wat tips: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali

1 like

Hey Jenny bedankt voor de snelle reactie !

Wel ik had de tickets bekeken via air asia, vertrekken in Orly frankrijk, zo naar KL en dan voor een 20€ naar singapore en voor een kleine 60€ naar vervolgens naar Bali, nu ik ga het nog is goed bekijken (is alleszins veel goedkoper dan met klm of andere)

Dus als ik het goed begrijp en 5 dagen kuta en 5 dagen ubud doe dan kan ik al heel wat moois van bali zien,correct ? Nu ik zag hier leuke topics van privee chauffeurs voor een spotprijsje dus daar gaan we dan vanuit die locaties zeker gebruik van maken.

Toevallig geen ervaring met KL of singapore om daar telkens 5 dagen te verblijven? Ik vermoed dat er in die grote steden wel genoeg, te bezichtigen en te shoppen valt :slight_smile:

Heel erg bedankt voor de info

Ik ben zowel im KL als in Singapore meerdere keren geweest.

Singapore:IkReis - Tips en bezienswaardigheden voor Singapore
KL: IkReis - Kuala Lumpur: wat te zien en wat te doen?

Als privechaffeur kan ik Made aanbevelen: [EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com of +628123678670

Dank je Jenny, met die info (ook hotel info enzo) ben ik al heel wat !!

Wij zijn 2 keer naar Bali geweest en hebben 2 keer een stopover in KL gemaakt. Dat is heel gemakkelijk te combineren. Vanaf het vliegveld op KL ben je met de trein in half uurtje in KL city. Vanaf daar kun je gemakkelijk met taxi/metro of monorail naar je hotel (zou wel een hotel in de golden triangle zoeken, heb je alles in de buurt).
Overigens denk ik dat je je op Bali makkelijk 2 tot 3 weken kunt vermaken, zeker in de combinatie met af en toe een dagje relaxen. Dus eventueel iets minder lang in de steden doorbrengen is zeker een optie.

En houdt er wel rekening mee dat Bali veel minder ontwikkeld is dan KL en Singapore. Het verschil is echt gigantisch. In de steden heb je een monorail, metro en luxe shoppingsmalls en goede wegen etc. Op Bali is dat heel anders, dat vonden wij een heel leuk contrast, maar het was wel even wennen.

1 like

als je echt niet zonder de shoppingmalls kan: die heb je in Bali ook :wink:

al zijn ze minder luxe dan in KL en Singapore

Bedankt voor de info, maar in welke hotels hebben jullie dan gelogeerd in KL of Singapore? Maar ik stel wel vast dat in plaats van japan, indonesie qua hotels een pak lager ligt (in prijs)

Ik ben in KL in 2 hotels geweest: Istana en het Meliá hotel. Beide vlakbij een monorail station, maar idd de hotels in KL zijn niet duur, vergeleken met de rest van de wereld zo’n beetje.
Je kunt voor een redelijke prijs in een 4 of 5 sterren hotel zitten. Ik zou op booking.com kijken en eventueel reserveren, vaak kun je nu al boeken met een creditcard en die reservering tot een dag van te voren ongedaan maken zonder kosten (verschilt wel per hotel). Op de site hebben ze meestal wel goedkope tarieven.
Beide hotels waren goed en we hadden eigenlijk geen klachten. In Singapore zijn wij niet geweest.

Ik heb mijn bali reizen een keer gecombineerd met KL en vorig met Hong Kong.

Ik moet zeggen dat Hong Kong echt super was. Lijkt niet op europa, maar ook helemaal niet op Bali.

Toen ik in KL was kreeg ik soms toch al een beetje het gevoel dat ik in de buurt van Bali was. Door het klimaat en de taal. Dit had ik in hong kong helemaal niet.

Toen ik in KL zat, verbleef in in het Ancasa hotel. Dit hotel lag in chinatown en was had een zeer gunstige ligging ten opzichte van alle bezienswaardigheden. En was zeer goedkoop.

1 like

Okido klinkt super, ik ga het allemaal een beetje bekijken.

Ik heb er al ettelijke uren doorgebracht op dit deel van het forum om een beetje ervaringen van hotels en regio’s door te nemen :slight_smile:

Maar ik denk dat ik nog heel wat vragen zal hebben, maar alvast al dank voor de info die ik van jullie krijg :slight_smile:

Ik probeer mijn reis een beetje naar het budget te schikken, dus zoals Jenny aanraadde om goedkoop met Airasia te vliegen probeer ik een route te volgen vanuit France Orly, en daar is KL het goedkoopste, en dan zo verder naar beneden reizen.

Dus Jenny ik heb het allemaal eens opnieuw bekeken en wat geschoven in data’s enzo en het is inderdaad mogelijk voor 1300 € (nog iets minder zelf) om vlucht te boeken France-KL , KL-Singapore, Singapore-Bali, Bali - France.

Zeer mooie prijs waar geen enkele maatschappij aankomt