Voordat ik definitief tickets boek heb ik toch nog een twijfel zal ik wel of geen stopover in Kuala Lumpur doen of gewoon lekker 3 dagen langer op Bali blijven??
Is het wel waard om deze stopover te maken (je maakt toch wel exra kosten) of toch wel de moeite waard. Of is het gewoon lekkerder om 3 dagen langer op Bali te blijven?
Vakanties kosten per definitie geld Als je tijdens een stopover in een stad kan blijven, is dat vaak een makkelijke en goedkope optie.
Of je er voor moet kiezen om op Bali te blijven of naar KL te gaan is iets wat alleen jij kan betalen. Het leuke aan KL is dat het een moderne multiculturele stad is, waar oud en nieuw in evenwicht leven. Waar je architectonische hoogstandjes kan zien, lekker kan shoppen (meer dan alleen de suffe souvenirs op Bali), maar ook kan genieten van de rust in een Chinese boeddhistische tempel.
Zelf kan ik ook erg genieten van goedkope sushi in KL, dat is bij mij echt een traditie geworden
Ik heb zelf een keer een stopover gemaakt en heb hier zeker geen spijt van.
enige nadeel is dat je de eerste dagen (en dit is dus tijdens je stop in KL) last het van het warme weer en tijdsverschil. In bali kan je deze eerste dagen rustig aan de bij het zwembad/strand. In KL zal je dat niet de hele dag doen
Kuala Lumpur heeft genoeg te bieden zoals Jenny al heeft gezegd. Batu Caves, vuurvliegen kolonie (een na grootste van de wereld), de towers etc.
Ik heb dus idd op de terugweg een stopover gemaakt in KL.
KL vond ik wel leuk om een keer gezien te hebben, maar het is geen stad waar ik perse nog een keer naar toe zou gaan zoals bv Bangkok waar ik nog wel tig keer naar toe zou kunnen. Maar daarom dus leuk om het een keer gezien te hebben.
In KL zou ik zeker naar de KL-tower en de petronas tower gaan. Verder lekker eten (bv. China Town) en slenteren over de vele markten of door shopping malls.
Wij hadden er 2 hele dagen en ik heb het gewoon een beetje rustig aan gedaan. We zaten in een prima hotel (Myhotel@Bukit Bintang) gelijk om de hoek van alle shopping centers.
De 1e dag hebben we 's ochtends door een aantal shopping malls in Bukit Bintang rondgeslenterd en in de namiddag zijn we naar de Petronas Towers gegaan. In het park bij de Petronas Towers ben ik met mijn dochtertje naar de grote speeltuin daar gegaan en ze heeft heel lang gespeeld en gespetterd in het kinderbad naast de speeltuin. Tegen 5 uur werd ze een beetje moe en viel in slaap in de buggy, toen ben ik maar naar de shopping mall Suria KLCC gegaan totdat het donker werd om de Petronas Towers ook verlicht te zien. Dat was echt geweldig! Ik vond de Petronas Towers by night echt schitterend, het had een beetje hetzelfde effect als de Eifeltoren, je wilt er naar blijven kijken en kijken. Dus daar nog heel lang gebleven, gezeten omdat ze de gekleurde fonteinen daar hadden.
De 2e dag zijn we vanuit het hotel lopend naar de grote moskee gelopen, naar het oude gebouw/square (kan zo ff niet meer op de naam komen), naar Central Market, Chinatown. Na dat rondje lopen wat toch een paar uur koste zijn we ff gaan uitrusten in het hotel en toen ff over Jalan Alor gelopen (onze vlucht zou die avond rond 23hr vertrekken).
Ik heb dus eigenlijk gewoon een beetje shopping malls gedaan en de bekende sightseeingplekken/buurten in KL gedaan. Ik ben bewust niet naar de Batu Caves gegaan omdat ik vond dat ik wel genoeg sightseeing qua tempels in Bali had gedaan dus wilde ik KL ook als “stad” zien.
Ik vond de Petronas Towers schitterend en het park erbij is echt leuk vooral voor kids. Central Market, Chinatown etc vond ik (in vergelijking met BKK) niet veel bijzonders en tegenvallen.
Al met al vond ik KL een leuke stad om gezien te hebben en als stopover zeker aan te bevelen. Maar ik hoef er niet perse nog een keer naar toe, terwijl ik naar een stad als Bangkok bv keer op keer nog naar toe zou willen gaan.
Leuk om te lezen ! Ik was zelf ook in het park bij petronas towers geweest. Toen mijn vriendin over een soort pad in het kinderbas liep, begonnen er allemaal vrouwen op een fluitje te blazen dat ze niet op haar slippers door het water mocht lopen. Vond het er erg hygiënisch.
Ben je ook op de skywalk geweest (petronas towers)?
Bedankt voor je feeback en hopelijk hebben andere bali gangers wat aan ou verslag, wanneer ze kunnen kiezen voor een stopover.
Ja idd de dames met de fluitjes waren heel actief! Zodra er iets gebeurde wat niet “mocht” werd er gelijk op het fluitje geblazen. Er werd idd heel goed opgelet.
Wat leuk was dat wij er in de namiddag waren dus waren er ook heel veel schoolkinderen aan het spelen in het kinderbad.
Nee we zijn niet op de skywalk geweest van de Petronas Towers maar dat had meer te maken dat ik geen zin had om 's ochtends vroeg daar te zijn om een kaartje te bemachtigen. Ik wilde het gewoon lekker rustig aan doen met mijn dochtertje.
Ik kan idd KL zeker aanraden als een stopover. En Maleisië is op zich ook niet duur dus veel extra kosten ben je nu ook weer niet kwijt dan als je bv die dagen extra langer op Bali zou blijven.