Yess, Bali is in zicht! (sept) Alleen heenreis zie ik tegenop. Aankomst Kuala Lumpur 6.05 s’morgens en vertrek naar Den Pasar s’middags pas om 15.20…!!! Wat te doen met deze tussenstop van 9 1/2 uur!!! Ik had iets gelezen over Airside Transit hotel, kan je 'n kamer boeken voor 6 uur ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor zo’n lange overstap? Naar de stad duurt ook weer 'n uur en je bent er onbekend,(tenminste ik dan…) blijf toch liever in de buurt.
Voor terug hebben we maar 1 dag KL aan vastgeplakt, anders zaten we weer met ditzelfde probleem. (anders maar 'n goed boek/muziek meenemen, daar internetten, hangen, tukkie doen 'tig keer winkeltjes daar bekijken, haha… enz…)
Paar maanden geleden hetzelfde probleem gehad. Er is een premium lounge waar je voor (toen) $25 riant kunt verblijven en relaxen. Er zijn douches en relaxfauteuils. Gratis drankjes en hapjes. Aan te bevelen als je lang moet wachten. Kijk eens hier voor meer informatie…:vak01:Goede reis.
Volgens mij zijn er ook tours de stad in - lekker georganiseed dus je hoeft nikt te regelen.
Zelf vind ik een paar uur de stad in in KL altijd wel leuk. Op het vliegveld kun je een gratis plattegrond krijgen, dus verdwalen is onmogelijk.
Overigens: er gaan 3 vluchten per dag van KL naar DPS, goed uitkijken dus bij het boeken! De snelste vlucht (korste wachten) is soms iets duurder, zeker als je laat boekt.
Vrienden van mij hebben bij hun lange tussenstop op Kuala Lumpur gebruik gemaakt van het stopover hotel en dat is ze goed bevallen. Je kan je toch even lekker opfrissen, een dutje doen en wat relaxen, want je bent meestal wel aardig gebroken na 11 uur stil zitten. Ze hebben de dure kamer geboekt met groter bed, maar dat was eigenlijk de moeite niet voor die paar uurtjes; een kleiner bed voldoet ook.
Zelf ben ik na de vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur of Singapore niet meer in de stemming om nog een tripje naar de stad te maken. Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben. :slapen:
Er zijn inderdaad meerdere opties, op het vliegveld zijn een aantal hotels waar je een kamer kunt boeken en uit kunt rusten.
Wij zijn zelf toen naar KL centrum geweest met de trein en dat was wel heel erg leuk! Als je nadat je bent geland direct naar de stad gaat ben je ruim op tijd in de stad om daar kaartjes te halen om gratis de Twin Towers te bezoeken, wel indrukwekkend! Verders even door een van de vele shoppingmalls lopen en even lunchen bij bijvoorbeeld de sushi king is ook aan te raden. Dan op tijd weer terug naar het vliegveld en de tijd is voorbij gevlogen. Vooruit je bent daarna ook wel gesloopt… Maar ja dan gaat de vlucht naar DPS lekker snel omdat je als een roosje slaapt en daar kun je de volgende dag genieten van de :zon02: en lekker uitrusten.
Veel plezier!
Vliegen is verveldend, en wachten op een vliegveld ook. Met een uitstapje probeer ik er altijd nog het beste van te maken, ook in de hoop dat ik vervolgens zo moe ben dat ik in het vliegtuig wat slaap :slapen:
Volgende week weer een belachelijk lange vlucht voor de boeg met een paar uurtjes sightseeing in Dubai >>>
Hi Balletje…(ja sorry dat ik je zo moet noemen, haha…)
Thanks voor het reageren. Er zijn op de luchthaven dus meerdere hotels waar je voor die paar uur 'n kamer kunt boeken. Moet je dit al van te v oren regelen via internet of kan je het ook daar ter plekke? Of heb je dan kans dat alles vol zit?
En KL gaan we op de terugweg uitvoerig bekijken d.m.v. 'n citytrip. We hebben namelijk 'n dag KL eraan vastgeplakt.(dit besluit kwam ook mede door weer 9 uur tussenstop) Groetjes…
Zo te lezen heb je mijn posting #2 niet goed gelezen…:vak02:
Hoi Latomba… Tsja je kiest soms een naam he…
Eventueel kun je contact opnemen met het Pan pacific hotel… Wij hebben daar toen een kamer geboekt… Op loop afstand van het vliegveld en super de luxe. (Singapore Service Apartments | Pan Pacific Serviced Suites Beach Road Singapore) Maar dat is dan ook wel aan de prijs te merken… Maar misschien dat je er in deze tijd wat af kan praten ook omdat je alleen de ochtend/middag verblijft en geen ontbijt etc.
Maar ik zou ook zeker de mogelijkheid van Sumbar even checken. Ziet er ook interessant uit, succes!
Hi luitjes,
Thanx iedereen voor het reageren en de tips. Heb intussen het Airside Transit hotel al geboekt, alleen was alleen nog de deluxe kamer over (iets duurder dus), maar gelukkig kunnen we er straks vermoeiend zijnde terecht, dus voor de heenweg hoef ik er gelukkig niet meer tegenop te zien. Groetjes…